botervliegje.reismee.nl

Vrijdag in Seattle

Vandaag een fantastische dag, met schitterend weer, een scherp blauwe lucht zoals je die maar zelden in Nederland ziet.

Terwijl wij vanmorgen zaten te wachten in de lobby keken we met verbazing het laatste nieuws over de andere kant van dit land waar IRENE toeslaat. Daar moet je nu dus niet zijn. Wij genoten van een uitermate mooie dag in Seattle.

De auto had weer rust en dus met de lightrail naar Seattle downtown. De beroemde public market was ons doel als eerste en dat was genieten van alles en nog wat dat er te koop is. Van bloemen tot vis en prullaria. Maar zoals echte nederlanders: wel kijken niet kopen dus en zo hoort het ook voor die arme pensionados!!!!!

Ook nog even langsgegaan bij de allereerste STARBUCKS aan de haven in Seattle. Leuk hoor, maar je wordt er wild van de mensen die in dat piepkleine koffiehuisje willen zijn om er wat te gebruiken of souveniers te kopen. Onderweg stuiten we nog op een kraampje waar ze lekkere glutenvrije spullen verkochten: dus die hadden effe een goeie klant.

Aan de haven in de schaduw namen wij ons luchpakket onder handen, daarna met de monorail (een overblijfsel van de wereld ten toonstelling uit 1962) naar het futuristische museum onderaan de space needle. Ook deze twee zijn een restant van de wereld tentoonstelling 1962. Omdat die spce needle volgend jaar dus 50 jaar is, wordt die van een goudkleurtje voorzien.

Het museum ligt in futuristische gebouw en dat trekt natuurlijk, hoewel de inhoud ons nou niet helemaal op het lijf was geschreven, meer voor het jongere volkje, voor gitaar en drumstel muziek uit de recente geschiedenis zoals Jimmy Hendrix met de bijbehorende historie.

Ook veel over sience fiction en hoedie films ontstaan zijn,met alle atributen die daarbij gebruikt zijn zoals straaljagers van hout en purschuim, uit films zoals aviator.

Je kon er ook zelf op gitaar tokkelen of drumspelen.

Had je niet gedacht he?

Onderwijl ontmoet je allemaal leuke mensen waar je een praatje mee maakt. Zo langzaam werd het tijd om terug te keren naar het hotel.

Morgen gaan we verder, eerst een naar MOUNT RAINIER en dan zien we wel weer.

Onder een stralende hemel zeggen we iedereen gedag en tot volgende bericht.

Groetjes,

Leinie en Gerard

Marjan Peursem

Beste Tante Leinie en Oom Gerard,

Ik vind het erg leuk om elke keer jullie verhaal te lezen en de foto s te bekijken. Ik print jullie verhaal elke keer uit, dan kunnen pa en ma jullie verhaal ook lezen, al kan pa aardig met de computer overweg :-) Ook John vind het leuk om jullie verhaal te lezen want die is ook een beetje Amerika gek. Nou ik wens jullie een fijne tijd toe, geniet er van. Wij gaan ook maar eens wat onderbroeken in een tas stoppen want een dinsdag gaan we naar Istanbul. Een fijne vakantie, en ook de hartelijke groeten van pa en ma. Groetjes Marjan.

Har en Wil

Net zoals ik al mailde, een echte artiest. Maar wat fijn
dat jullie het zo naar de zin hebben.
Geniet ervan . Gr. next door

Joop en Pieta

Mooie auto en goed gezelschap in een leuke stad zo te zien. En ook nog mooi weer, ik had ooit begrepen dat Seattle de regenhoofdstad van de VS was. Heel veel plezier nog en een goeie tijd.

groetjes, joop, pieta en de kinderen