botervliegje.reismee.nl

Rondom KELSO WA

Het begint saai te worden, maar het wordt de zoveelste dag met schitterend weer, op een gegeven moment gaf de temometer 100 F aan, dat is wel effe 37 gr C. Zal wel in werkelijkheid wat minder zijn, maar toch: bloddy hot. Het weer meldde zojuist de hele week tussen 85 en 90 F en onbewolkt.

We hebben nog tot 21 sep om ervan te genieten dus. Zeker gaan we ook een strandje pikken nabij Long Beach aan de westkust. We houden jullie op de hoogte of we verzopen zijn of zo.

Vandaag een historisch treintochtje gepland met een stoomtrein, die werd gestookt met stookolie en stinken dat dat kreng deed. Het vertrekstation is CHEHALIS en het gaat tuf tuf naar CENTRALIA, ik schat zo ongeveer 10 mijl met een slakkegangetje deed ie er een half uur over en toen de loc weer aan de andere kant stond terug naar CHEHALIS (aan de I 5 bij afslag 70) Eigenlijk niet veel aan, maar je wilt wel eens wat. Het barste van de ouders met soms (hele) kleine kindjes van nog amper 3 maanden, dus dat geschreeuw ging hoog boven het fluiten van locomotief uit.

Vlakbij CHEHALIS was een groot veteranen museum en dat was wel weer interessant. We ontmoetten er veteranen uit de Korea oorlog en bespraken onder meer de toestand in de wereld. Die hadden we met zijn vieren dus zo opgelost: alle amerikaanse troepen terug naar USA en aande grenzen met Canada en Mexico stationeren. Dan alle amerikaanse fabrieken uit China terug naar USA en ziedaar de oplossing.

Terug naar het hotel (37 mijl) in LONGVIEW (KELSO), daar namen we een duik in het zwembad van het hotel. Zit niet van niks bij de prijs inbegrepen toch?

Goed en wel nat gemaakt, toch maar weer eruit. Zo brachten wij dus de zondag door.

Tot schrijfs en vooral bedankt voor deleuke reacties....

Har en Wil

Leinie van die foto met dat leuke hoedje moet je een poster van laten maken
Helemaal geweldig. Jullie zien wel prachtige dingen, geniet er maar van . Hier is het mooie weer er weer vandoor. Gr. Next door.