botervliegje.reismee.nl

over het eiland

Ondanks het nare verkeer (links) en de slechte bewegwijzering toch maar de huurauto gepakt en naar het binnenland. Doel is LIMESTONE Heritage, een voormalige mergelgroeve die nu een openluchtmuseum is geworden, vlakbij Siggiewi.

Nou het is maar goed dat we even op inspectie zijn geweest, want hier is me toch een kwak geld van de EU in gestoken en er is een luxueus gebouw met nog luxere inrichting neergezet dat is niet te beschrijven. Maar het voelt wel lekker: een beetje eigen geld. En dat voor een handvol bezoekers. De luxe kon gewoon niet op, ben benieuwd hoe dat er over 10 jaar uit zal zien. Vooralsnog goed besteed. In diezelfde plaats zou een schitterende kerk van Sinterklaas staan, dus op naar die goedheiligman. Maar helaas: op slot. Dat was in SIGGIEWI.

We kregen van een paar engelsen een tip over oeroude tempel resten in de buurt, dus wij gaan zoeken en eerst BLUE GROTTO zien: maar ook weer helaas: de boot ernaar toe vaart niet. Bij een temperatuur van tegen de 30 gr hebben we even een kleine siesta gehouden en aan de zee genoten.

De tempels zowaar gevonden en ook hier weer dat heerlijke gevoel dat wij een aardige cent hebben bijbetaald aan onwaarschijnlijk luxe overkappingen en inrichting. Dankzij de EU dus.

Omdat het 's avonds vrij vroeg donker wordt terug naar Sliema, maar kom daar maar eens uit zonder fastoenlijke bewegwijzering. Een halve tank benzine armer en anderhalf uur later hebben we de 25 km naat het hotel overbrugd, soms met zweet in de handen.

Morgen weer naar huis. Dank voor jullie aandacht en de leuke reacties.