botervliegje.reismee.nl

THANKS GIING DAY

Vandaag 22 nov is het hier thanksgiving day. Eigenlijk hadden wij altijd een beetje het idee dat dit ongeveer vergelijkbaar zou kunnen zijn met onze Sinterklaas viering met pakjes en zo, maar niets is minder waar. Voor de amerikaan een jaarlijks hoogtepunt met veel eten, vooral turkey, of Truthahn zoals de Duitsers zeggen, maar gewoon Nederlands is het dus kalkoen. Wij deden daar dus niet aan mee. Gewoon geen zin in. Gisteravond was er nogal veel overgebleven bij de Japanner en dat deden ze keurig in bakjes voor ons en dat hebben we lekker opgewarmd in de magnetron en reken maar dat we gesmuld hebben. Maar wel hebben we overdag veel ondernomen in KEY WEST. Heerlijk slenteren in een geweldig klimaat langs de DUVAL street. Ook een pier pikken en natuurlijk de zee zien vanaf de pier. Een adembenemende vlindertuin trok onze aandacht en dat lieten we niet voorbijgaan, net als een prachtige kerk even verderop. Het little White house zien we morgen wel. De hotelkamer geeft uitzicht op de Atlantische oceaan, maar even verder zie je de golf van Mexico. Het oude stationsgebouw is een belevenis met de historie van de eerste bruggen naar KEY WEST voor de spoorlijn die niet meer in gebruik is. Door het naderend thanksgiving zijn we al snel uitgekeken, want al vroeg gaat alles op slot. Tegen zonsondergang gaan we naar de pier om een geweldige ondergang te zien. Helaas is ook weer door de feestdag een boottocht bij zonsondergang niet mogelijk, maar dat proberen we morgen wel weer, dus blijven nog een dag extra hier. Het weerbericht: volop zon, lekker windje en overdag zeker 25gr en 's nachts niet veel minder dan 19 gr. We houden het best uit in dit klimaat.