botervliegje.reismee.nl

BLACK FRIDAY in Key West

Al vanaf dat we hier aangekomen zijn werden we gebombardeerd met het fenomeen BLACK FRIDAY, maar we hebben er eerlijk gezegd nauwelijks wat van gemerkt vandaag. Wel was het in Key West duidelijk veel drukker dan de dagen ervoor, veel mensen namen een extra vrije dag na Thanksgiving. Eerst proberen we de sunset boat te reserveren voor vanavond, maar door een misverstand wilden ze ons boeken voor de kajak tour met zonsondergang, maar met de pijnlijke elleboog van Leinie is dat geen optie. Het alternatief, een boot met etentje aan boord, is ook geen alternatief. Een andere mogelijkheid was nog een hele dag, maar dat was helaas te laat. Vanmorgen namen we de city tour vanaf het hotel, een hop-on hop-off systeem met veel uitleg. Zo zijn we de hele dag bezig geweest. Eerst het Hemingway house met toebehoren, geweldig. Aan de overkant beklimmen we de voormalige vuurtoren met als resultaat een geweldig uitzicht over Key West. Het nabijgelegen little whitehouse is eigenlijk het buitenverblijf van president Truman geweest. Een rondleiding is zeer de moeite waard. We gaan op zoek naar het postkantoor dat op de kaart staat aangegeven, maar helaas net als in Nederland worden hier kennelijk ook postkantoren gesloten. Na deze ervaring nemen we de tour bus weer op en die zet ons keurig af bij het hotel. Hoewel het hotel vlak onder de aanvliegroute van het vliegveld ligt hebben we weinig last van inkomend verkeer. Het wordt zo langzaam tijd om op zoek te gaan naar Glutenvrij brood. De hotel supervisor belde voor ons en ja hoor bij een supermarkt lag het zo voor het grijpen in de diepvries. Omdat er ook nog gegeten moet worden doen we dat vanavond op zijn Amerikaans, dus Mc Donalds. Door wegwerkzaamheden en omleidingen missen we de prachtige zonsondergang.