botervliegje.reismee.nl

FLORIDA CITY en EVERGLADES

Vanaf het hotel gaan we richting de Everglades maar eerst doen we de alligator farm aan. Een geweldige belevenis met eerst een slangenshow, daarna met de airboat over weilanden onder water. Met een enorme snelheid over het water,waarbij een natte broek geen uitzondering is, maar dat wisten we van te voren. Natuurlijk had de driver er behoorlijk lol van en deed er nog een schepje bovenop. Vervolgens kwam de alligator show aan beurt met veel hilariteit over de manier waarop omgegaan wordt met die prehistorische monsters. De hoeveelheid alligators alleen op deze farm is enorm, zeker de jonkies meegerekend. In heel FLORIDA schijnen er om en nabij de een miljoen te leven. Aan het eind van de rondleiding werden de alligators gevoerd met (dode) ratten. Tijd om verder te gaan naar het eigenlijke park. We kwamen een stel Duitsers tegen die geen raad wisten met een cruise control, en die hebben we op weg geholpen naar het park. Omdat we nog een pas hebben voor de nationale parken hoeven we niks te betalen. Zo ongeveer op de helft gaan we terug om morgen de rest te zien. Om geld uit te sparen nuttigen we vanavond bij DENNY'S, maar het valt wat tegen, vooral de bediening laat te wensen over. Nog lang zitten we buiten aan de pool, en genieten van de heerlijke avond. De kamer hebben we gewisseld zodat we minder verkeerslawaai horen.