botervliegje.reismee.nl

Met de trein naar DENALI national park.

Donderdag 22 augustus
Vanmorgen al vroeg uit bed, want om 6 uur worden de koffers opgehaald. Tegen 7,30 uur staan de bussen klaar om ons naar het station te brengen. Eigenlijk is station nog teveel gezegd, want het is eigenlijk een laad- en losplatform waar de trein al klaarstaat. Alles gaat keurig geordend en onze bus stopt precies bij de juiste wagon. Een luxe dubbeldekker, met boven panorama dak en beneden restaurant en toilet enz. De erg lange trein gaat dan tegen half negen in beweging en heerlijk sjokkend door het volkomen verlaten lijkende landschap gaan we op pad.
Er wordt soms gestopt, zoals in Walissa, waar we gister waren. We genieten van ontbijt en lunch en tegen 4 uur bereiken we Denali, waar we drie nachten verblijven.
Het weer kan alleen maar beter worden, met andere woorden, vandaag veel regen en laaghangende bewolking. Ondanks dat toch genoten van de uitzichten.
Aangekomen op het resort is alles perfect geregeld, in de trein kregen we al de sleutel van de kamer,waar onze bagage al klaar stond! Kaboutertjes bestaan dus echt nog!
Natuurlijk is zo\'n dag best vermoeiend, maar je moet er wat voor over hebben.
Na een bescheiden hapje gaan we naar onze kamer, want morgen weer vroeg op.