botervliegje.reismee.nl

Rustdag in Denali village

De enerverende afgelopen dagen waren voor ons even aanleiding om vandaag wat rustiger aan te doen. En de hele dag heeft de zon ons aardig beziggehouden. Heerlijk na al die regen en kou.
In het pas aangelegde village wat eigenlijk alleen maar bestaat uit een aantal resorts en wat winkeltjes, is weinig meer te beleven dan wat hopping van shop naar shop. Er is ook maar 5 maanden per jaar activiteit, van mei tot september en dan gaat alles weer tot volgend jaar dicht en iedereen naar huis. Veel medewerkers komen overal vandaan uit USA en werken 10 dagen op en 3 dagen vrij, vaak werkdagen van 9 tot 16 uren. Maar wat opvalt, iedereen is vrolijk, of dat nou gemaakt is of niet, het komt wel positief over. En iedere medewerker is erg behulpzaam.
Tot laat in de middag genieten we van het zonnetje met de kabbelende river (de NENANA river) op een steenworp afstand van ons balkon.
Ik was bijna vergten te vermelden dat het vandaag ondanks de geplande rust, toch een wasdag is geworden. Dan zijn de spullen Spic en Span voordat we morgen aan boord gaan. Dat was nog niet zo simpel, we moesten naar een ander gebouw, daar was geen waspoeder meer, dus weer eerst naar het hoofdgebouw. De twee machines laten draaien en na een tijdje alles in de drogers. Na weer een tijdje ook dat weer opgehaald en zo kregen wij de tijd wel om.