botervliegje.reismee.nl

Eerste dag op zee

Maandag 26 augustus
Het was even wennen om te slapen in een wiebelend bed, vergelijkbaar met een waterbed? Who knows! Het weer is redelijk, geen regen wel bewolking en af en toe zon bij ca 10 gr. We gaan eerst eens even deze torenflat van 10 verdiepingen verkennen, te beginnen bij de bovenste. Je loopt je wel een ongeluk en dus hoef ik niet perse naar de fitness, of het zwembad. Bubbelbad lijkt me het uitproberen waard. Dak van het zwembad is gesloten om de weergoden buiten te houden. Net zo\'n dak als bij een stadion.
Beginnen met ontbijt, en gaan dan verder met verkennen.
Wij verblijven op een van de boven verdiepingen. Er zijn diverse restaurants van diverse klassen. In principe is alles inbegrepen, behalve alcohol. Je kunt dus kiezen waar je wilt eten. Er wordt zeer streng op hygiene gelet, passagiers mogen niets zelf pakken, alles wordt aangereikt. Men is kennelijk bang voor besmetting of zo.
Vanavond is een van de avonden met formal dressing. Dus we hijsen ons in aangepaste kleding, foto volgt nog. Het heeft toch wel iets romantisch iedereen zo uitgedost te zien. Een kleurrijke verzameling. Er lopen tienallen obers en bedienden rond, hoofdzakelijk Aziaten, die zorgen dat je niks tekort schijnt te komen anders zorgen we daar zelf wel voor. We ontmoeten vele medepassagiers waarmee we leuke gesprekken aanknopen en het valt op dat Leinie steeds beter over de grens gaat praten.