botervliegje.reismee.nl

The day after? - Verhalen - Reismee.nl

Donderdag 12 sept.
Soms moet je even iets verzinnen en dat deed ik dus nu. The day after is zomaar gekozen om aan te geven dat we weer een dag verder zijn.
27 gr, blue sky.
Het wordt krap om nog het hele eiland te zien en dus is er haast geboden om verder te reizen, immers naar het noordelijke puntje hebben we nog 400 km. Dat wordt een beetje veel. Wellicht een volgende keer?
Eerst maar eens boodschappen en nog een een museum meepikken in Sidney, waar we drie dagen met veel plezier verbleven. We gaan ook even bij de ferry langs om te zien dat gaat zondag, want dat is om de hoek. Geen probleem dus en reserveren voor zondagmorgen hoeft ook niet.
We rijden de enige highway naar het noorden en zien veel moois onderweg bij schitterend weer. Even liep er iets wat anders dan we gedacht hadden. Op zoek naar een park vol goud kwamen we een akelig smal weggetje met zoveel heuvels dat je maa moet gokken of er misschien een tegenligger aankomt. Geluk gehad dus, maar helaas je begrijpt het al, een goud. Op naar Duncan, een leuke en gezellige plaats met uiteraard een museum in het voormalige stationsgebouw. Treinen rijden er niet meer, maar de rails ligt er nog wel.
Na een voorvalletje met een agent en wat omstanders reizen we verder naar Nanaimo waar we twee nachtjes willen blijven, het is de tweede grootste stad van het eiland met een grote haven. Hotel aan de haven met zeezicht.