botervliegje.reismee.nl

The day before...

Zaterdag 14 sept
Vandaag begint mistig met 15 gr en na de middag helder en 23 gr, na zonsondergang wordt het weer koud.
Dit is de laatste volle dag van onze vakantie, en dus moeten we richting huis gaan denken en doen. Eerst maar eens richting Sidney waar we voor de laatste nacht hotel geboekt hebben. Omdat het weer slecht is rijden we door haar Victoria waar we een beroemd kasteel bezoeken, het Craigdarroch Castle, eind 18de eeuw gebouwd door een schatrijke Schot die rijk is geworden met steenkool winning en spooraanleg. Hij heeft zelf niet van dit kasteel kunnen genieten want kort voor de oplevering is hij gestorven. De familie heeft het maar kort in bezit gehad, na de 1ste wereldoorlog werd het bij opbod verkocht en ook diende het als ziekenhuis voor soldaten. Nu is het schitterend opgeknapt met een weelde aan ornamenten. Daarna denken we de national art gallery te bezoeken en dat gebeurt ook, maar het valt ietsje tegen. We gaan door naar Sidney en maken nog een wandeling langs de pier en laten onze gedachten nog eens langs de afgelopen vier weken gaan. Een intensieve en heel indrukwekkende periode waarn we veel gezien en beleefd hebben. Het is nauwelijks allemaal onder woorden te brengen. De bagage met herinneringen hebben we deels op deze website kunnen leegschudden en we hopen dat jullie er iets van hebben meegekregen.
In ieder geval zijn we alle lezers onze dank verschuldigd dat ze zo geduldig met ons zijn meegereisd en vooral de reacties spoorden ons aan om telkens weer door te gaan met verhaaltjes te schrijven. Dank daarvoor. En wellicht komen we elkaar nog tegen en dan hebben we vast nog meer te vertellen.
Om de dag af te sluiten wordt het zwembroekje in het buitenbad nog even vakkundig natgemaakt, en vullen we onze maag bij McD.