botervliegje.reismee.nl

New Zealand, here we are.

Het vervolg vanuit Dubai is niet onopgemerkt gebleven. Na een lange vlucht met een tijdverschil van 7 uur, maakten we een tussenlanding in Melbourne om bij te tanken en passagiers achterlaten en nieuwe weer mee te nemen. Maar je moet met al je bagage het toestel uit en in de transithal weer op instappen wachten. Wat een schrik, fototoestel nergens te vinden. Terug naar het vliegtuig is uitgesloten. Bij het instappen na anderhalf uur bleek het te zijn gevonden, wat een opluchting. Ik denk dat de vermoeidheid gaat meespelen in combinatie met de jetlag. Van de drie nachten hebben er nauwelijks een een beetje kunnen slapen in het hotel, de andere twee in het vliegtuig. Als je al even sliep, maakten ze je weer wakker voor een of andere snack of zo.
Om ongeveer 14:00 uur geland in Auckland. Totaal 18 uur onderweg. Ondanks dat we etenswaren bij ons hebben maakte de douane geen probleem daarover.
De huurauto ophalen en dan... Hoe vinden we het hotel? Met een summier kaartje en stevig in de rondte rijden deden we anderhalf uur over circa 6 km. de afstand naar hotel.
Eerst maar een navigator kopen. Eenmaal dat ding gekocht, blijkt de auto uitgerust met een navigator. Helemaal te gek. Wij terug naar die winkel en we kregen meteen ons geld terug. Inkoopjes gedaan voor de inwendige mens.