botervliegje.reismee.nl

Nieuw dagje Auckland

Zaterdag en schitterend weer, dus dat nodigt uit om de stad iets meer te verkennen.
Gisteravond en vannacht heeft het geregend, maar dat was om het onvermijdelijke stof weg te werken. Per (tijdelijk eigen) auto gaan we naar het MOTAT museum, een groot complex met als thema transport en techniek. Je kunt er je hart aan ophalen en je komt ogen en oren tekort. Omdat het museum op twee locaties is gesitueerd wordt de verbinding heel toepasselijk onderhouden met een tweetal oude stadstrams. Een schat aan unieke museumstukken, zoals een originele MITSUBISHI kamikaze vliegtuigje uit de laatste oorlog. Dit schijnt het enige exemplaar ter wereld te zijn. Teveel om allemaal te benoemen en de moeite waard. Hier genoten we van onze leeftijd, want we kregen seniorenkorting. Ik weet niet hoe we anders hier zullen overleven, zonder dit soort privileges!
We laten de auto fijn staan bij het museum, en pakken de bus naar het centrum, downtown. De skytower is natuurlijk niet over te slaan en we genieten van de vergezichten, ondertussen vliegen er regelmatig van die durf-allen aan het raam voorbij, hangend aan een touw (?) en landend op een rode stip meer dan 100 meter lager.
De lift gaat in twee stappen tot de 60ste verdieping.
Na het genieten van heerlijke koffie pakken we de bus weer naar de auto en terug naar ons hotel. In een eenvoudig maar goed steakhouse verorberen we ieder een steak en laten de jetlag verder zijn werk doen. Dat betekent we rusten en genieten na van de dag.
Morgen zien we neef Jeroen en zijn gezin in Kerikeri.