botervliegje.reismee.nl

IETS typisch AMERIKAANS

Iets heel simpels als waterkranen is een verhaal op zich. Je moet welhaast een universitaire graad hebben om alle soorten en maten van kranen te kennen en te bedienen zonder kletsnat te worden in bad of onder de douche. Het is een waar ratjetoe aan verschillende systemen. Dan doen wij het in Europa toch veel simpeler met gewoon een kraan en draai je open en er komt water uit. Moet je hier niet om komen hoor. Eerst studeren hoe het ding aan moet en dan maar hopen dat je niet meteen een straal op je hoofd krijgt van een vast gemonteerde douche.

Ze hebben hier de mond vol van milieu en spaarzaam zijn. Maar alles en dan ook echt alles wordt in plastic verpakt, soms wel driedubbel. Overal branden uitbundig lichten staan airco's de hele dag te draaien alsof je de buitenkant nog wilt koelen. In de supermarkt wordt alles nog eens extra in platic zakken gedaan.

Om nog maar niet te praten van de slurpende auto's. Je ziet hier europese auto's zoals VW, audi enz, in kleine aantallen, maar die hebben stuk voor stuk een veel dikkere moter dan wij gewend zijn. Dus die gebruiken ook veel meer.

Het is nu maandag en onze laatste dag in USA. Koffers zijn een beetje op orde gebracht en ontdaan van overtollige zaken om morgen naar CALGARY te vliegen. We hebben het vandaag ook wat rustiger gedaan, na eerst opzoek te zijn geweest naar glutenvrij brood (met succes) en naar een lokaal museum dat gesloten is, lopen we maar een bank binnen om Canada dollars te kopen. Maar helaas, als je er geen rekening hebt kun je ook geen geld wisselen???? En dat voor een bank die naast ons hotel staat met ik denk 15 verdiepingen en enkele honderden medewerkers.. Moeten we in Canada zelf maar proberen is het advies.Vreemd toch!??

Laat vandaag weer even een hevig onweer wat wel aangenaam is, helaas is het daarna weer snikheet en stralend.

Groet Leinie en Gerard

jantien

Lieve alle 2
Kun je niet met euro;s betalen in Canada?Moet je
eens proberen een gat in de markt
Liefs vanuit Tiel Holland ver weg!xx