botervliegje.reismee.nl

We blijven nog even in Boston

Het weer is zeer wispelturig, gisteren, donderdag dus, was het echt fris met nauwelijks 15gr, met een ijzige noordenwind, terwijl vandaag de zon een put in de grond schijnt en met een strakblauwe lucht makkelijk 23gr wordt. De weersverwachting laat niets te wensen over, immers voor het weekeinde wordt 29gr voorspeld, terwijl het dinsdag weer regent en 13gr. Dat was het weerbericht voor BOSTON. Inmiddels is de middag bijna ten einde en kunnen we even de dag doornemen. Gelukkig afgelopen nacht redelijk kunnen slapen en minder vermoeid op stap met de metro. In de binnenstad is een zogenaamd historical trail, een lange wandeling die loopt via een rode lijn dwars door de stad en laat veel interessante plekken en historie van BOSTON zien. Het zijn veel oude gebouwen en plaatsen waar de geschiedenis een stempel heeft achtergelaten, maar ook smulparadijsjes met volop zoetigheid (ook glutenvrij!). Kortom met volle teugen ademen wij de sfeer van de 16e en 17e eeuw in, tot aan de beroemde thee opstand tegen de belastingheffingen, waarmee eigenlijk de stichting van de federale staat begon. Ook de inwendige mens moest nodig worden aangevuld, gister was het een beetje luxe, wat eigenlijk wel wat tegenviel en dus vandaag wat minder. Onze keus was bij Wendy's, maar de discussie over glutenvrij verliep enigszins moeizaam, maar het lukte toch nog. We beleven een heerlijke avond en genieten onder een sterrenhemel van een wandeling langs het water.

Piet en Sjoukje

Prachtige foto reportage van Boston, dank je wel.