botervliegje.reismee.nl

Salem

Vanaf het schiereiland Cape Cod is de planning om weer noordwaarts te gaan en vandaag te landen in SALEM. Salem is een heksenstad, waar vroeger nogal wat van die heksen zijn gesneuveld. (Salem komt van het joodse woord voor vrede SHALOM.) Zeker met de komende Halloween is Salem een attractie. Alles staat overal al volop in het teken van Halloween en in Salem al helemaal. Maar zover zijn we nog niet. Eerst onderweg een glasmuseum met glasblazerij bezoeken in het plaatsje Sandwich. Hier wordt de invloed van Nederlandse glasblazers duidelijk aangehaald. Na Sandwich reizen we verder naar Plymouth waar we al eens eerder waren, maar het leek ons goed om nog wat details te gaan zien. Zoals de Mayflower II (replica van de Mayflower I) die, in het Engelse Plymouth gebouwd, naar het Amerikaanse Plymouth is gevaren en hier nu voor anker ligt. De tijd vliegt onder onze voeten weg en we willen nog vandaag Salem bereiken, dus rijden maar. Dit keer moeten we wel over de snelweg dwars door Boston. Op goed geluk kiezen we een hotel aan de haven, en het is meteen bingo, want het voordeeltje van de parkeermeter is meteen vervlogen plus nog een flink aantal centen erbij. Maar ja, we zijn op vakantie tenslotte. Wel een riant hotel waar we nog even kennis maken met een Amsterdams koppel die ons meteen een goed hotel aanraadde voor minder dan de hoofdprijs! Het diner houden we simpel en het restant nemen we mee voor morgen. Zo komt het financieel toch nog goed. Het weer gaat duidelijk minder worden, van de 29gr op zondag was op het eind van de middag nog nauwelijks 15gr over en miezer regen in Salem.

jeu en truus

Gerard al;s ik de verhalen lees, maak ik me toch wel een beetje zorgen,namelijk geldelijke meevallers,krijg je niet zo maar------Ook lees ik dat jullie al in Cape God zijn
Gaan jullie niet te ver?Ben voorzichtig