ACADIA national park

Een van de nationale parken in de USA is het Acadia national park. Zoals ook vele andere parken een schat aan natuurschoon en diversiteit. Veel wild kom je daarentegen niet op je route te ontmoeten, of het moeten kraaien zijn. Wel ontzettend veel publiek, dat heeft alles te maken met het jaargetijde waarin de natuur prachtig kleurt. Ze noemen het de Indian Summer. Die drukte merken we ook aan de hotels, die of volgeboekt ofwel de hoofdprijs vragen voor een kamer. Van de andere kant moeten we ook niet klagen (typisch nederlands!) want de benzinetank volgooien doe je hier met plezier. Omgerekend kost de benzine net geen 70 eurocent per liter! Daar kom je nog eens ergens mee. Ik zit me te bedenken hoe ik een portie mee zou kunnen smokkelen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Tips zijn welkom. De hele dag hebben we onder een stralend blauwe hemel mogen doorbrengen bij een matig briesje frisse wind en een temperatuur van 15gr. Een heerlijke temperatuur voor deze activiteit. De dag ging helemaal op aan de speciale route door het park, soms wat verwarrend omdat gedeeltes eenrichtingsverkeer zijn. Tegen de avond zoeken we een Irish Pub op voor wat versterking van de inwendige mens. Aangekomen bij het hotel moeten we naar een andere kamer, afgelopen nacht hadden we een invalidenkamer, dus zeer ruim, maar nu een gewone kamer, wel pal naast het zwembad. Maar ja dat wil bij die temperatuur ook niet vlotten om de zwembroek nat te maken.