botervliegje.reismee.nl

EVERETT - SEATTLE

We zijn een dag eerder uit Vancouver vertrokken, gewoon omdat het B&B ons absoluut niet beviel. We hebben het helemaal gehad met die bemoeizuchtige gastvrouw. Daar betaalden we geen dikke prijs voor. Maar goed dit gaat mee in het grote boek der ervaringen. Als je het niet meegemaakt hebt kun je er ook niet over meepraten dus. Op naar de laatste ronde nu. Het enige voordeel was dat we een prachtig uitzicht hadden over de haven vanaf het noorden van Vancouver, maar de treinen die langskwamen maakten zo'n enorm kabaal dat soms van slapen niet veel terecht kwam.

We zijn nu in EVERETT even boven Seattle. Van tevoren had iedereen ons gemeld dat er lange wachttijden voor de USA grens zouden zijn, maar door een toeval reden wij in de verkeerde lijn en konden met duizenden excuses zo doorrijden, terwijl er lange rijen naast ons stonden. Je wordt wel uitgebreid gefotografeerd als je de grens nadert, je moet met je auto een bepaalde positie innemen daarvoor. Ook toen we USA binnenkwamen per vliegtuig werd er een foto gemaakt van ons mooiste gezicht en van alle vingers een afdruk. Moet je in Nederland voor komen, ben je meteen aan het discr.....!! Hier is dat al heel gewoon.

De tocht die we in Canada gemaakt hebben per trein was zeer spectaculair en zoiets moet je eens in je leven gedaan hebben. Je ontmoet in die twee dagen ook heel aardige mensen (zijn wij toch ook...) uit vele landen. In Vancouver hadden we een auto gereserveerd en dat werd een KIA spectra, leuke auto, precies goed voor ons. Uiteraard zijn we Vancouver op de tower geweest met een geweldig uitzicht over de city. Ik zal proberen foto's te uplaoden. In de omgeving van Vancouver was veel te zien, maar we waren er tekort om alles te doen. De rest voor later. Overigens Canada vonden wij min of meer schandalig duur... Dus een beetje sponsoring van iedereen die dit leest is welkom. Kijk maar hoe je dat regelt, mag ook als we weer thuis zijn. Gironummer weet ik effe niet, maar als je omhoog zit meld ik het wel.

Wat ons opvalt is dat er onzettend veel aziaten hier aan deze kant van Noord Amerika zijn, zowel op twee benen als op 4 wielen. Maar waar ze precies vandaan komen daar verdiep ik me maar niet in.

Vandaag op de weg hier naar toe een frambozen kweker getroffen en voor een prikkie (naar onze maatstaf dan) twee bakjes gekocht en lekker...

Gisteravond zijn we in kerk geweest op uitnodiging (zondag he) waar gospekls werden gezongen. Gelukkig was de tekst goed te volgen via grote schermen, anders was het moeilijk geweest om mee te zingen: te tekst was HALLELUJA. enz.. Leuk om eens meegemaakt te hebben en iedereeen zong zwaaiend en zwierend van harte mee. Maar goed dat ze die tekst projecteerden anders hadden wij vast niet kunnen meezingen.

Inmiddels hebben we veel infoamtie over Washington state en Seattle ingewonnen en maken we de plannenv oor de rest van deze week. We gaan er dus nog even flink tegenaan, reken maar.

Groetjes Leinie en Gerard.