botervliegje.reismee.nl

New York state

Het weer is vandaag als andere dagen, soms regen en vaak zon, met een temperatuur van rond de 10gr. Best te doen op de autorit van ruim 200km naar Watertown. De vriendelijkheid van de doorsnee Amerikaan valt ons steeds weer op, maar vandaag bij het ontbijt viel het ook op dat dat wat tegenviel. Maar niet geklaagd, we hebben ontbeten en op weg. Ergens in de middle of nowhere stoppen we om met een glimlach de tank vol te gooien en wat blijkt het is een dubbele glimlach want we zijn bijna de eersten die daar tanken, het station is vandaag pas geopend. Nee hoor, de benzine is er niet voor niks, dat was jammer, maar wel allemaal heel vriendelijk en superschoon. De streek waar we doorheen rijden is een groot natuurgebied, heel anders dan waar we vandaan kwamen, maar niet minder mooi. Meer naaldbomen en zeker ook mooie kleuren. Het landschap is heel glooiend en wat opvalt is dat het verkeer redelijk rustig is, dus wij doen ook lekker kalm aan. Als we denken af te slaan naar een waterval, valt dat wat tegen, immers het dorpje heeft die naam. Aangekomen in Watertown krijgen we in de schitterende bibliotheek een geweldige uitleg over wat er allemaal te beleven valt. Onder andere een concert in het nabij gelegen opera house van Clayton. Daar treedt een zekere Lisa Vroman op, een operazangeres. Werkelijk geweldig zoals die kon zingen en zij gaf ook ruimschoots ruimte aan jonge talenten om afzonderlijk en met haar op te treden. We hebben genoten.