botervliegje.reismee.nl

Zondag

Het is vandaag een echte zondag, zowel op de kalender als wat het weer betreft, schitterend. Schuin tegenover onze hotelkamer is een kerk en dat werkt soms uitdagend en omdat het toch zondag is trekken we de stoute zondagse schoenen aan en gaan gewoon ter kerke. Het is een presbyteriaanse kerk en we worden bij de ingang al allerhartelijkst begroet en geweldig dat we er zijn enz. We laten de dienst over ons heen neerdalen en na afloop moeten we, of we willen of niet, mee naar het zaaltje achter de kerk, waar we aan iedere belangrijke persoonlijkheid worden voorgesteld en drinken we lekker koffie mee.Toch wel apart. Vriendelijkheid ten top en met hoofdletters geschreven. Of het nou oppervlakkig is of niet, het voelt wel goed. Voordat we verder rijden naar de rivier bezoeken we een cider mill, eigenlijk niet meer dan een appelboerderij waar ook cider gemaakt wordt, allemaal heel commercieel. Het is er erg druk en na een rondje voor de show gaan we weer verder. Het prachtige weer nodigt uit voor een rustig moment aan het water van de St.Lawrence river. Laat in de middag genieten we van een verrukkelijk diner en zoeken ons hotel weer op. Morgen is het een feestdag, namelijk Columbus day. In Canada daarentegen vieren ze Thanksgiving, ook een vrije dag dus. Omdat het dan erg druk wordt overal blijven we nog een nacht in dit hotel.

Harry en Wil

Jullie hebben het weer inderdaad mee op zondag. Stralend. Wat leuk dat jullie naar de kerk zijn geweest. Het lijkt me heel apart. Je ziet het wel eens op de t.v. Dus ik kan me daar ook wel een voorstelling van maken. We wensen jullie nog veel zonnige dagen toe. Gr.

Harry en Wil

Nou Leinie, je zult wel in je element zijn met een stukje anatomie. Alleen het witte uniform ontbreekt er nog aan.
Wel alles op de plaats laten zitten, en niet een stukje darm als souveniertje mee naar huis nemen. Gr ons