botervliegje.reismee.nl

Corning

Zo langzaam moeten we richting oosten gaan rijden, waar we volgende week op het vliegtuig moeten stappen. Dat is nog een aardig eind, maar we willen onderweg ook nog wel wat zien. De eerste stop wordt Corning, de stad waar de glasfabriek staat waar ondermeer PYREX gemaakt wordt. We rijden regelrecht naar het glasmuseum door een geweldig en wisselend landschap en komen daar rond 3 uur aan. Het museum is zo overweldigend dat we er morgen weer naar terugkeren en meteen een tweede museum aan vast koppelen. Overnachten doen we net over de grens met de staat Pennsylvania in de plaats Sayre. Gisteravond hebben we dit hotel gerserveerd, maar daar ging wel het nodige aan vooraf. Ik zocht hotel in Corning en vond dat wel aantrekkelijk, dus meteen gereserveerd via de iPad. Maar toen de bevestiging kwam, schrok ik me rot, want dat was Corning in Californie. Cancellen kon niet meer zo kort tevoren, maar een aardige dame bij de receptie belde voor ons daar naartoe en regelde de annulering. Het is dezelfde hotelketen dus dat was een voordeel. Toen dit hotel geboekt en alles kwam toch nog goed. Onderweg stoppen we bij een piepklein postkantoortje voor wat postzegels. Hier heeft de tijd echt stilgestaan. Aan de hand van foto's zou je de indruk kunnen krijgen dat we slecht of in ieder geval bedenkelijk weer hebben, maar niets is minder waar, voor is het weer prima, af en toe een regenbui, maar dat treft ons niet en is goed om het stof te verdrijven. Vandaag rond de 17gr.