botervliegje.reismee.nl

Pennsylvania

De verleiding om nog een paar dagen extra te blijven wordt wel erg groot, want per dag zie je hier de benzineprijs dalen. Was de prijs zo'n drie weken terug nog $ 3,85 per gallon, nu zie je al prijzen van $ 3,12 per gallon en volgens media is het einde nog niet in zicht. Met een knipoog laten we de tank maar weer lekker vollopen. Het is verbazend dat op steeds meer plaatsen glutenvrije producten te krijgen zijn, zoals bij de Aldi waar ze heerlijk brood verkopen en een hele reeks andere glutenvrije spullen. Ook in restaurants kijken ze helemaal niet meer vreemd op als je vraagt om glutenvrij eten. Dat waren jaren geleden wel anders, dan had je er soms een dagtaak aan om brood te vinden. Na een nacht met weinig rust moeten we weer op stap. Eerst worden we midden in de nacht wakker van de automatische verwarming die de zaak vorstvrij moet houden kennelijk. Tegen zes uur worden we wreed uit het restje slaap gerukt door een loeiende sirene, bijna pal naast de deur. Dat was heftig!

Daarna doe je bijna geen oog meer dicht, je weet niet wat er aan de hand is en blijf maar half wakker. Achteraf bij het ontbijt hoorden we dat er brand in het winkelcentrum zou zijn geweest.

De benzineprijs ia weer verder gedaald, onderweg zagen we van LUKOIL (notabene Russisch) een prijs van $ 2,78 dat is nog eens de moeite, maar helaas we hadden de tank vol. Terug naar de kust moeten we zeker Philadelphia niet vergeten en zo gezegd zo gedaan. We maken er een stop en zien en horen veel van de historie met geweldige uitleg in en om het independence square.. In de parkeergarage is geen plek meer, tenzij je de sleutels afgeeft en dan zetten ze hem zelf op de gunstigste plek. Aanvankelijk ben je van nature een beetje terughoudend met al spullen in de auto, maar het liep toch goed af. Als je dat niet doet heb je gewoon geen plaats en kun je uren blijven rondrijden voor misschien een vrije plek. Met een prima zonnetje rijden we verder door de staat New Jersey naar Newark. Het is wel snijdend koud en volgens zeggen is er op hoger gelegen plekken al sneeuw gevallen.

Vandaag maandag, dus weer wasdag, maar nu voor de laatste keer, niet omdat we geen schone kleren meer hebben, maar gewassen en gevouwen nemen ze nu eenmaal minder plaats in de koffer. Internet is heel supersnel en het lijkt wel of we thuis achter de buis zitten, want we zien gewoon Nederlandse tv, zoals Kassa, Radar enz. Prima beeld. Morgen gaan we naar de Big Apple.

Piet

Dat glutenvrij daar zo ingeburgerd geraakt is, zal toch wel zijn reden hebben? Ja de prijs van benzine is hier ook aan het zakken. E 1,68 hier en in Dls E 1,43.
Te geef niet waar. Maar waarom de Brent Oil zo gezakt is? En fijn dat jullie daar goed weer hebben. Dat hadden wij ook.