botervliegje.reismee.nl

Lange en hete zomer???

Onze vrienden hier in dit deel van de wereld hebben de naam erg preuts te zijn, maar wat we nu ontwaren is een ware hype. Al het jonge vrouwelijke volkje loopt in een hot spants daar lusten de ogen er wel meer van. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de crisis een rol speelt en dat stofjes te duur worden. In ieder geval een lust voor het oog.. Ik meen dat ik er een foto van heb genomen (stiekem uiteraard, want je weet maar nooit..) en als ik hem vind load ik deze up. Gisteravond is het uploaden goed gegaan en lekker snel.

Dat de crisis hier toeslaat is overduidelijk. Het is overal hier veel rustiger en er staan massa's huizen te koop en bedrijven die gesloten zijn.

Verder hebben wij in die weken die nu achter ons liggen hoegenaamd geen nieuws tot ons genomen, niet via radio, tv of krant. Kortom alles is aan ons voorbij gevlogen. Dat is ook juist zo heerlijk van deze vakantie. De tv op de hotelkamer staat alleen aan op weerkanaal en dan wordt je ook nog vermoeid met die lopende teksten eronder van hotnieuws. Zo kwamen we te weten dat Michael Jackson was overleden. Van die begrafenis hebben we ook nauwelijks wat meegekregen, en wat we zagen was wel indrukwekkend. Nieuws inrtersseerde ons ook niet want we hadden andere dingen aan ons hoofd. Zoals zorgen voor glutenvrij brood, en dat is aardig gelukt. Natuurlijk moesten we ook vaak op zoek naar hotel of ander onderkomen en het spannende daarvan is dat je nooit weet waar je terechtkomt en vooral wat het gaat kosten. Als je alles van te voren plant is het waarschijnlijk zekerder en misschien ook goedkoper, maar wel minder spannend.

Vandaag hadden we een culturele dag. Museum bezoek dus; in TACOMA, ongeveer 80km ten zuiden van Everett. Mooi weer na twee dagen bewolkt. Maar we hebben nog geen plensbui over ons heen gehad. Dat is ook wat waard. Wel veel herrie van allerlei machines om je heen zoals vending machine (waar je drank kunt kopen) ijsmachine, airco die altijd en overal aanstaat. Stilte kennen ze hier niet.

O ja, vandaag mag in historie geschreven worden: we hebben de eerste amerikaanse bekeuring op onze naam. Een parkeerbon van $25. Tijd vergeten en dan is het bingo. Valt nog mee nietwaar. Omgerekend ongeveer 18 euro.

De weg naar Tacoma is een echte Highway, dwars door Seattle met soms wel 4x 5 rijstroken naast elkaar. Onze eigen navigator doet hier wonderen. Dankzij de software voor USA die ik erbij gekocht had raken we de weg nooit kwijt en als je je vergist hebt in een afslag kom je zo weer op het rechte pad. Een aanrader voor iedereen die hier naar toegaat. Je schijnt ze ook te kunnen huren bij de auto, maar dan mis je wel die vrolijke nederlandse stem.

Ik ga nu proberen weer een serie foto's te uploaden.

Leinie en Gerard