botervliegje.reismee.nl

Vervolg vrijdag

Vervolg 10 april

Het landschap waar we de laatste dagen doorheen rijden is niet het aller aantrekkelijkste, dus zetten we de vaart er maar in en draaien we kilometers weg, zeker nu het weer plotseling is omgeslagen naar zon en minder wind. Temperatuur blijft nog steken bij ongeveer 14 gr, maar alleszins aangenamer. Eerst doen we de stad Lincoln aan, de hoofdstad van de staat Nebraska. We gaan gelijk op het toeristenburo af, maar daar aangekomen zit er iets heel anders in dat gebouw en ons werd verteld dat het toeristenburo al meer dan 20 jaar hier niet meer was gehuisvest. Dat komt van een Europese navigator met verouderde software. Geen nood we staan recht tegenover het capitol, een heel bijzonder gebouw en daar laten we ons rondleiden. We sluiten aan bij een klas jongeren die vol aandacht en zeer gedisciplineerd alles volgen. Verbazend hoe gedisciplineerd de schooljeugd hier is. We nemen de lift maar de 14e etage waar we een geweldig uitzicht over de stad hebben, mede dankzij het schitterende weer. Intussen loopt de tijd door en zoeken we een plekje op om de lunch te nuttigen. Omdat voorraden nu eenmaal uitgeput raken moet ook die aangevuld worden en dus weer naar de supermarkt. De planning is om een heel eind door te rijden richting Lexington Nebraska, maar daar is nergens een camping te bekennen, dus doorrijden geblazen. Na enkele tientallen mijlen staat er een aangegeven langs de weg. Wij de afslag genomen en de borden gevolgd, maar geen camping. Na zeker 15km zijn we maar rechtsomkeer gegaan en uiteindelijk bij een tankstation gevraagd. En wat schetst onze verbazing, bij dit tankstation vlakbij de afslag is de camping! Een dame op leeftijd runt in haar eentje de pompen, het bijbehorende winkeltje en de camping. Ondanks dat het er druk was bleef zij de kalmte zelf. We krijgen een keurig plekje met elektra, water en riool, maar helaas geen WIFI, daarvoor moeten we naar het kantoortje. Dat heb ik dus gedaan om even een snel berichtje te sturen. Dit verhaal zal ik eerstvolgende keer op de websitereismee.nlplaatsen. Misschien dat er dan ook foto's bij kunnen.