botervliegje.reismee.nl

Dubai here we are

Zaterdag 2 jan 2016

Vanmorgen erg vroeg kwamen we aan op Dubai airport, 07:30 uur lokale tijd, maar dat is drie uur tijdverschil met Nederland. Dus dat was een hele korte nacht. Slaapdronken zijn we nog een poosje op de prachtige luchtheven gebleven. Uiteindelijk hebben we de taxi maar naar de terminal genomen en zijn aan boord gegaan. Daarvóór hebben we nog een tweetal excursies geboekt, een voor de namiddag door modern Dubai en eentje voor morgen, zondag, als we in Abu Dahbi aan land gaan.

Ondanks de vermoeidheid was de aandacht voor de excursie niet tanende. Als klap op de vuurpijl werden we een uur losgelaten op de Dubai Mall, pal onder het hoogste gebouw, de Burj Kahlif. Dat was ingelast omdat een ander onderdeel geschrapt was na de brand daar vlakbij in het Address hotel vlak voor de jaarwisseling. We zijn wel langs dat hotel gereden, maar je zag er niks van, alles rondom is afgesloten voor verkeer.

De Mall is zeer indrukwekkend vol glitter en glamour, je kunt er echt verdwalen, dat hebben wij op deze eerste dag maar niet gedaan.

De temperatuur is heerlijk, rond de 27 gr. met een verfrissend briesje.

De hut die we toebedeeld hebben gekregen (tegen betaling overigens...) is prima, eerlijk gezegd nog net een slagje beter dan HAL. De rest van de service moeten we nog ervaren.

Het diner nuttigden we samen met twee Nederlanders en twee Vlamingen, erg gezellig.

Internet is op de boot erg traag en duur op de koop toe, dus we houden het bij tekst. Wel veel foto's gemaakt en die gaan op de site als er betere internet verbinding voorhanden is.

Intussen kabbelen we rustig door de perzische golf, waarna we zondagmorgen hopen aan te komen in Abu Dahbi.

Theo Verkoelen

Hoi Leinie, Gerard,

Met of zonder internet... als jullie het maar gezellig hebben. En jullie kennende, is dat geen probleem :-). Hele fijne dagen gewenst, en kom gezond weer terug!