botervliegje.reismee.nl

De laatste dag in Dubai

Vrijdag 8 jan 2016

Het is vandaag de wekelijkse vrije dag in deze regio, maar daar merken we niet zo veel van. Ons plan is om eens te proeven van het openbaar vervoer. Nou dat hebben we geweten. Eerst met de bus. De chauffeur gevraagd naar het dichtstbij zijnde metro station. Maar de communicatie liep niet al te vlot en hij bracht ons naar zijn eindpunt, de Burj Khalifa. Maar goed daar is ook een metro station. Ik denk wel zo ongeveer een half uur lopen en via vele rolbanen en overal airco.

Maar goed wij komen bij de metro, eerst een dagkaart gekocht en dan net als bij ons inchecken en hup in de metro zonder bestuurder. Alles hypermodern.

Na een lange rit met vele stops komen we bij de beroemde Palm aan en vandaar eerst met een tram enkele haltes om vervolgens over te stappen op de enige monorail, die het begin van the Palm verbindt met het einde, hotel Atlantis. Voor de monorail moet weer apart een card gekocht worden. Vanuit de monorail heb je wel een schitterend uitzicht over de grootsheid van the Palm en de ontelbare bouwputten en stranden en de vele gerealiseerde gebouwen en niet te vergeten moskees. Uiteindelijk kwamen we aan bij Atlantis en een beetje uitgedroogd was Starbucks een welkome afwisseling. Ook hier enorme drukte.

De tijd dringt onderhand en er blijft weinig over dan de terugweg te nemen met de monorail en de tram en vervolgens de metro naar de Dubai Mall onder de Burj Khalifa, vanwaar we denken de bus terug te kunnen nemen. Maar dan is logica ver te zoeken. Eerst loop je zeker een half uur voordat je bij een busstation bent en dan lijkt ons busnummer helemaal niet voor te komen. Dan maar een taxi. Dat is simpeler gezegd dan gedaan. Wederom bijna een half uur lopen aan een hele andere kant van het gebouw.

Uiteindelijk na een lange rij wachtenden zijn we aan de beurt en met handen en voeten uitgelegd waar onze boot ligt. Er liggen nog drie cruise boten in de haven. Maar het is gelukt.

Vanavond is het inpakken, want de koffers worden vanaf 23:00 uur opgehaald bij de kamer. Morgenvroeg vertrekt de shuttle om 04:15 naar het vliegveld waar onze vlucht om 08:10 uur zal vertrekken.

Organisatorisch heeft het heel wat voeten in aarde om alles goed en gladjes te laten verlopen. Ondertussen moet er eerst afgerekend worden en dat hebben we dus maar gedaan. Onze portemonnee is een stukje lichter geworden, maar dat was voorzien.

wiel.margriet

Beste mensen, kom maar goed terug, ik heb jullie gevolgd. Ik snap alleen niet dat jullie portemonnee een stukje lichter is. Ik betaal met de creditcard en het geld blijft in de pocket. Het kost niets!!
Groetjes

truus en jeu

Mooie reis ,die jullie hebben gemaakt
En hij die verre reizen maakt ,kan goed verhalen
Dus zullen jullie genoeg te vertellen hebben
We wensen jullie een goede terugreis
Tot gauw