botervliegje.reismee.nl

Ter hoogte van Denemarken

Maandag 29 aug 2016

Internet op de boot gaat via sateliet en is daarom erg traag en redelijk kostbaar. Vooralsnog sturen we geen foto's mee om die reden. Misschien dat we later deze week aan de wal dat wel zouden kunnen doen.

Vandaag is een luilekkerdag. We zitten op zee en er rest ons alleen wat rondjes op de boot te maken om alle hoeken te verkennen en wat te luieren aan de rand van een van de zwembaden. Nee, om te zwemmen is het echt te fris. De verwachtte storm is toch wel meegevallen. Het schip deint wel met een windkracht van iets onder de 6 bfr. De zon laat zich uitbundig zien afgewisseld met snel voorbij drijvende wolken. Kortom dat is wel vol te houden.

Voor de dagen hierna is al wel het een en ander gereserveerd, morgen met de trein vanuit Flam naar Myrdal. Eigenlijk willen we een langere tour maar die is volgeboekt. We staan wel op de reserve lijst.

Woensdag in Stavanger gaan we even spiritueel doen, klooster en kathedraal staan op het progamma. Misschien nog tijd voor meer ontdekkingen. We zien wel.

Het verblijf aan boord is echt geen straf, veel te doen en te zien en vooral te eten. De bediening aan alle kanten is prima, niet opdringerig maar wel aanwezig.

Gisteravond was het effe schrikken toen we de weersverwachting bekeken voor de komende aanlegplaatsen, in Flam was het 4gr en sneeuw! Nu ziet het iets beter uit. Bijna niet voor te stellen toen we zaterdag de koffer inpakten bij 34gr moet je ook denken aan kouder weer!

Het publiek aan boord is veelal Nederlands en Amerikaans, makkelijk om contact mee te leggen.

Jeu en Truus

We wensen jullie een prettige reis,en kom gezond weer terug

Harry en Wil

Fijn dat alles goed is gegaan. En leuk dat Ans al op jullie aan het wachten was. Wij wensen jullie verder een fijne tijd toe.

wies

het is altijd leuk zo'n cruise. Er is altijd wat te doen op het schip. Hebben jullie al een avond meegemaakt in het theater? Naar Flam zijn we ook geweest. Het is daar er mooi. Veel plezier.