botervliegje.reismee.nl

Laatste dag op zee ter hoogte van Denemarken

Zaterdag 3 - september 2016

Zowel vandaag als de afgelopen nacht was en is het weer ontstuimig. Behoorlijk sterke wind en regen, maar ook regelmatig zon. De stabilitit van deze boot is opvallend, buiten een beetje wiebelen merk je weinig van de storm.

Wat ons gisteren in Oslo opviel is het aantal volledig electrische auto's, vooral de Tesla. We hoorden dat het blastingregime voor deze vorm van vervoer zeer vriendelijk is en opladen schijnt gratis te zijn. Zeker in de steden zijn overal laadpalen. Stroom uit waterkracht hebben ze hier voldoende, zolang er genoeg regen valt. De benzine is ook niet meer zo extreem duur als jaren geleden uit mijn herinnering.

Gisteravond tijdens het diner, dat we met nog zes Nederlanders hebben genoten, begon het hart weer een beetje op te spelen. Met een extra pilletje hebben we ons te ruste gelegd. Na het ontbijt besloot ik toch maar even naar de medische dienst te gaan want het bleef maar doorgaan met onregelmatige hartslag en dat maakt onrustig. Daar meteen allerlei onderzoeken, ECG gemaakt en aan de monitor, en zoals altijd ook hier weer, als je bij de tandarts komt is de kiespijn weg. Toch was er bij het bloedonderzoek iets niet helemaal oke en werd geadviseerd bij thuiskomst meteen arts te raadplegen en vandaag en morgen rustig aan te doen. Dat is op zichzelf geen straf.

Later krijgen we nog een medical report mee en de rekening, en die wordt al gelijk van de creditcard afgetrokken.

Oorzaak zou kunnen zijn dat ik gister te weinig heb gedronken, we zijn de hele dag druk bezig geweest en dan denk je daar niet meteen aan.

Bij het binnenbad is het goed toeven, het dak is dicht vanwege de storm. Daar hebben we zo'n beetje de rest van de dag doorgebracht en geen klachten meer geconstateerd, dus dat houden we maar even zo.

Vanavond wordt alles klaargezet voor de ontscheping morgenvroeg.

mieke

weer thuis en rustig aan!!! het gras moet gemaaid worden in BELFELD...........