botervliegje.reismee.nl

Onderweg naar Waynesville NC

Donderdag 8 dec

Over het weer kunnen we kort zijn: koud, erg koud, net boven het vriespunt.

Gister hebben we een hotel voor twee nachten besproken in Waynesville, dat ligt in North Carolina aan de rand van het great Smokey Mountains national park.

We gaan op tijd op stap. Het is een bergachtig gebied waar we terechtkomen en vandaar die lage temperatuur.

Onderweg proberen we een wegenkaart van North Carolina te bemachtigen, maar helaas. Kennelijk doen ze hier alles met google. Pas als we in de staat zelf zijn zien we een visitor centre en daar krijgen we een goede wegenkaart.

De weg dwars door het park is helaas afgesloten door een grote bosbrand die aan een tiental mensen het leven schijnt te hebben gekost. Blijkt door twee jeugdigen te zijn aangestoken. Ook enkele huizen zijn in vlammen opgegaan.

Gisteren hebben we met Leinie's moeder (ze is 99!) geskypet en dat was heel bijzonder. Ze kon het nauwelijks geloven zo helder en duidelijk het overkwam.

Na aankomst in het hotel nog even geshopt.

Morgen is er weer een dag.

Ans

Jullie zijn duidelijk de verkeerde kant uitgegaan. Havana verlaten bij een temp van rond de 34 gr. Goede reis veel plezier en ik ga de andere berichten morgen lezen.

Gerda en Frans

Een klein beetje logica : de Smokey-mountains : logisch
dat 't daar brandt...na 't skypen van gisteravond
( onverwacht ) zijn we weer helemaal bijgepraat.
Was en is intressant ! Geniet verder van "Trump-country"

Piet en Toos

Wat fijn voor haar moeder dat dit kan. Ze moet haar toch al een tijd missen. En wat een leeftijd.