botervliegje.reismee.nl

National park Great Smokey Mountains

Vrijdag 9 dec

Het weerbericht: we worden wakker bij een stralende zon en een temperatuur van -7 gr! En een schrale noordenwind, niet al te prettig. Daar had het hotel ook duidelijk niet op gerekend gezien de dunne dekens! Verwarming aan was geen optie want die maakt teveel herrie. Voor de tweede nacht zijn extra dekens aangerukt. Verder gaat alles wel hoor.

Vandaag gaan we naar het Great Smokey Mountains national park, naar Gatlinsburg (TN) waar het bezoekers centrum ligt.

De stad Gatlinsburg is een groot toeristisch walhalla met veel winkels en casinos, maar bovenal heerst er de trieste herinnering aan de bosbrand die zoveel levens heeft gekost, en men spreekt nog van 180 vermisten!

Het schijnt dat een tweetal teenagers dit inferno heeft veroorzaakt. De stad is nog maar net weer vrijgegeven en was tot voor kort volledig geevacueerd.

Wij gaan met de lift naar boven in de "needle" die een goed beeld geeft van de stad en je kunt duidelijk zien waar de ramp heeft toegeslagen. Ook ruik je nog de brandlucht.

Maar we komen voor het park en gaan daar naar toe. De weg is nog maar net vrijgegeven door het park. Foto's geven een aardige indruk.

Harry en wil

Eindelijk hebben wel via marlies jullie verhalen Door gekregen. Vandaar dat jullie niets van ons hoorde. De oorzaak weten wij niet. Vandaar via mijn mail. Wat jammer die kou zeker als je daar niet op hebt gerekend.
Weet wensen jullie nog een fijne dag verder.
Graag. Ex buurtjes