botervliegje.reismee.nl

Nashville

Zondag 11 dec

We ontwaken bij een iets aangenamer weer, in ieder geval wat temperatuur betreft; het is 5 gr C en helder weer. Eigenlijk plannen we een avondtoer naar het Ryman auditorium, maar die toer wordt vandaag niet aangeboden, alternatief is een toer met aansluitend Ryman auditorium en de country Music Hall of Fame. We zijn met een klein groepje en een driver die een vreselijk accent heeft en terwijl hij het merendeel van zijn letters inslikt of in der haast overslaat resulteert dit in een welhaast onverstaanbare brij van amerikaans geknauw. Maar goed we zien veel en om toch wat te herineren maakt het fototoestel overuren.

Uiteindelijk komen we in het Ryman auditorium waar de uitleg verstaanbaarder is en dan kun je er ook van genieten. Daarna de bus weer in en op naar de Hall of Fame. Zeer indrukwekkend.

Terug naar de basis besluiten we per taxi naar het Johnny Cash museum te gaan. Dat wordt regelrecht terug in de tijd zwijmelen en volop genieten van de sixties en seventies, met alles wat country en western heeft voortgebracht. Je komt oren tekort om alles in je op te nemen. We maken daarna een rondje over de Broadway tot aan de Cumberland river. Aan de overkant in het stadion is een wedstrijd aan de gang en dat is te merken aan het enthousiasme van het publiek.

Met een beetje moeite krijgen we een taxi te pakken en terug naar ons hotel. Na een week is het tijd voor een wasje en dus gaat de boel in de wasmachine en daarna in de droger. Dan kunnen we er weer een week mee vooruit.

Morgen gaan we nog enkele interesante punten bezoeken en dan richting Huntsville.

's avonds hoeven we ons echt niet af te vragen wat nou te doen, want we kunnen iedere dag nog ongestoord onze favoriete programma's terugkijken en als we eraan denken het nos nieuws van het hele uur volgen op radio life.

De krant ligt nog niet op de deurmat, maar kunnen we op de iPad lezen.

jeu en truus

Het lijkt me geweldig,om ter plekke te luisteren naar de muziek van Johnny Cash, Alleen daarvoor benijd ik jullie al
Natuurlijk zijn er meer dingen die mooi zijn aan deze reis
Dus blijf genieten

Marlies Cruijsberg

Hoi Gerard en Leinie, wij volgen jullie verhalen met belangstelling. Nashville, het mekka van de countrymusic, en jullie zijn er! Geweldig. Neem een mooi Cdtje mee voor onderweg, dan blijf je vrolijk!
Groetjes, Rob en Marlies

Harry en Wil

Harry en Wil
Wat fijn wat jullie allemaal krijgen te zien en te horen.
Maar ja daar hebben jullie ook wel een reisje voor moeten maken. En country vind ik helemaal geweldig. Geniet ervan
Groningen. De exbuurtjes