botervliegje.reismee.nl

Van Nashville naar Huntsville

Maandag 12 dec

Nadat we even de neus buiten de deur hebben gestoken en geconstateerd dat het een beetje miezerde, hebben we koffers weer gepakt en rijden naar Capitol Hill waar het capitol van de staat Tennessee staat. Dat willen we niet missen. Het vinden van een parkeerplek is lastiger maar toch gevonden. Er staan auto's genoeg en ook plaatsen volop maar alleen voor medewerkers van het government, ja verschil moet er zijn.

We kregen een privé rondleiding door het publieke deel van het gebouw met veel interessante details en uiteraard zien we de ruimtes waar de volksvertegenwoordigers samenkomen maar niet vandaag anders mochten we er zeker niet in komen. Wel erg veel herrie door steigerbouwers die bezig zijn met renovatie. Onderweg doen we het Tennessee railway museum aan, maar helaas op zondag en maandag gesloten dus dan maar verder zuidwaarts naar Huntsville AB. Juist op grens van Tennessee en Alabama vinden we een postkantoor om de nodige postzegels aan te schaffen. Vandaar is nog een klein eindje naar Huntsville. We programmeren een hotel in de navigator maar bij aankomst niks hoor! Het volgende maar even gebeld en daar is plek, in Athens ten westen van Huntsville. Molrgen gaan we naar het space centre.

Onze navigator met een heuse nederlands sprekende dame brengt ons precies waar we heen willen. Makkelijk ook dat hij (of liever zij) ook alles in kilometers aangeeft, dus je hoeft niet snel om te rekenen van mijlen naar kilometers. 100 mijlen klinkt nu eenmaal korter bij dan het equivalent van 160 kilometers. Nadeel is soms dat de software alweer een jaar of zes oud is en soms niet meer up-to-date. Maar we doen het ermee en we zijn nog overal gekomen waar we wilden.