botervliegje.reismee.nl

Florida, we are on the way!,

Vrijdag 16 dec

De actuele temperatuur in de morgen is -1 gr C. Ik heb even gechecked wat de temperatuur verderop richting Florida is en dat geeft de burger moed. Hoewel de zon schijnt uitbundig hier. In een naburig plaatsje, eigenlijk een stadsdeel van Birmingham, Mountain Brook, zouden oude windsor stijl huizen te zien zijn, maar dat viel tegen, ook geen koffie zo vroeg in de morgen. Hoewel het is net 09:00 uur en alles gaat pas om 10:00 uur open. Op naar ons verdere doel: Florida met als dagdoel Marianne. We zien wel hoever we komen vandaag. Onderweg komen we langs een grote stad: Montgomery. Daar zou een soort openlucht museum zijn: Alabama old town. De navigator wijst er ons feilloos naar toe. Overigens laat die ons toch regelmatig even in de steek door net te doen alsof we doofstom zijn. Dan moet je goed op het schermpje kijken waar je naar toe moet. Morgen dan maar de andere navigator gebruiken. In ieder geval zijn we 's avonds ook goed aangekomen. Goed, in Alabama old town hebben we rustig de diverse lokaties bekeken. Van wolspinnerij, pottenbakker (in bedrijf) tot oude school en kerk en katoenverwerking. Alles wat in de 19de eeuw hier werd uitgeoefend om de boel draaiende te houden. Goed geconserveerd. Verder rijden we tot we in Dolhan aankomen en besluiten daar te blijven overnachten. Marianna is nog ruim een uur verder en dat doen we morgen wel weer.

De hotel manager geeft ons een goede tip voor de warme maaltijd, maar om daar te komen moeten we wel de highway oversteken en dat is volgens een lokale bewoner: highway to hell. We hebben het gered, zowel heen als terug.