botervliegje.reismee.nl

Tallahassee

Zondag 18 dec

Het weer is in een woord geweldig, vandaag begint met 23gr en het wordt zeker 27gr. wel hoge luchtvochtigheid, maar dat mag de pret niet drukken. Dus uiteindelijk gerechtigheid: mooi weer!

Het is de keuze tussen twee musea en een toer door voormalige katoenvelden. Het eerste gaat pas om 12:00 uur open en op weg naar het tweede komen we langs een kerk die niet op slot zit, het is immers zondag. Wij er naar binnen en we worden met alle hartelijkheid ontvangen en uitgenodigd de komende dienst bij te wonen. Een beetje terughoudend stemmen we toe en zijn beland in een Baptisten kerk. In een anderhalf uur durende dienst wordt uitbundig gezongen, elkaar omhelst en met de handen van elkaar vast zingen we mee. Het is soms moeilijk te verstaan maar in ieder geval voluit: Halleluja.

Na afloop schuiven we stilletjes de kerk uit en worden buiten nog vriendelijk bedankt voor ons bezoek in een gemeenschap waar wij de enige twee blanken waren.

Hierna gaan we naar Bradley een soort boerderij winkel bij de ingang van de route door voormalige katoenvelden. Op de smalle wegen zien we zowaar een enkele eenzame fietser, iets waar wij vraagtekens bij zetten, want hier fietsen is bijna gelijk aan spelen met je leven. Fietspaden hebben ze hier nooit van gehoord.

In de winkel is het een drukte van jewelste waar lokalen inkopen doen voor de bbq, met ongewoon dikke hamplakken en worsten waar wij zeker een week mee vooruit zouden kunnen. Met een simpel broodje worst zijn we tevreden en nuttigen dat in de buitenlucht op en schommelstoel. Rest ons nu de route te volgen langs en in de katoenvelden. De rit was best mooi net zoals de natuur, maar katoenvelden waren ver te zoeken.

Het museum van Tallahassee is onze volgende stop en verbazingwekkend is het een openlucht museum, activiteiten centrum en dierentuin. Wat opvalt is dat er tussen de vele bomen op vele manieren op grotere hoogte gelopen kan worden, maar niks voor ons hoor. Verder zien we onder andere wolven, zwarte beer, panters en meer.

Hierna rijden we terug naar ons hotel, maar stoppen bij Appleby voor een voortreffelijk avondeten.

Het verwondert ons hoe ze hier met sommige dingen omgaan, neem bijvoorbeeld plastic tasjes. Je krijgt ze overal bij wat je koopt, ze geven je zelfs een plastic tasje bij een rol soep bij wijze van spreken, dus wij komen er ook bijna in om onderhand.

arts0738@ziggo.nl

Zo krijgen jullie de tijd wel om. Maar goed dat veel kerken op slot zijn!!!
Je kunt er weer een tijdje tegen.
Geniet nog maar lekker van jullie tijd in Florida, heerlijk warm. Hier is het nogal koud, het kan vannacht vriezen.

Wij genieten van de prachtige verslagen, komisch vaak.
Groetjes