botervliegje.reismee.nl

St.Augustine

Woensdag 21 dec

Officieel begint vandaag de winter en dat voelen we hier maar al te goed in the sunshine state, vanmorgen nauwelijks 9gr.als we opweg gaan naar St.Augustine.

Maar eerst willen we nog even wat meepikken in Jacksonville namelijk het museum voor hedendaagse kunst, MOCA. Helaas gaat het pas om 11:00 uur open dus we slenteren even door de straat en belanden in een schattige combinatie van winkel, koffiebar en bibliotheek. Zoiets kun je bij ons toch niet bedenken, maar de koffie is er prima. Het MOCA museum is groot van binnen en zoals vaak bij moderne kunst nauwelijks gevuld met kunst, maar wat er staat is de moeite waard.

Op naar St Augustine, dit is een zeer oude stad, een van de eerste nederzettingen van de Spanjaarden enkele honderden jaren geleden. Alles zeer de moeite waard en we besteden er bijna de hele verdere dag aan met gezellig flaneren door het oude gedeelte en diverse musea en vooral de oudste school van de USA, die we net voor sluitingstijd niet meer in konden. Naast de schitterende kathedraal zien we het Lightner museum in een mooi antiek gebouw met vele oude instrumenten. Tijd om een plek voor de nacht op te zoeken en dat wordt in Palatka.

Later klaart het op en stijgt de temperatuur naar 16gr.C. Helaas met een schrale koude wind. Maar als de vooruitzichten kloppen wacht ons in Miami rond de 30gr.C.! Kunnen we misschien de zwemspullen toch nog nat maken!

Emile

Zo te lezen ben je in St. Augustine in "de Bekkerie" beland.
Dat moet toch een vertrouwd gevoel opleveren, al ben je daar niet met de fiets naar toe gereden...
Alvast fijne feestdagen en een voorspoedig nieuwjaar toegewenst: geneet van 't lève zolang als se kins!

Helmi en Piet

We wensen jullie een mooie Kersttijd als afsluiting van je reis, en behouden thuiskomst. Geniet ervan!

musea

zo genoeg musea en kerken gezien. de nodige km gereden en abschalten en stilstaan bij kerst en waar zingt Gerard? Wat een ruimte heeft dit land en straks weer allen hutje, mutje.
mieke