botervliegje.reismee.nl

Orlando

Donderdag 22 dec

Eindelijk is er voor ons ook gerechtigheid, de zon staat voluit aan het firmament en de temperatuur loopt op tot maar liefst 25gr, hoewel we moeten beginnen met 13gr. Daar kunnen we nog eens mee thuiskomen!

We gaan richting Orlando. De navigator heeft iets anders voor ons in petto en we gaan gewoon de verkeerde kant op, maar we komen tot inkeer. Het probleem zat in het feit dat de navigator ons naar de autosnelweg wilde hebben en daarvoor moest aardig worden omgereden. Wij kozen voor een minder snelle weg meer binnendoor, die duurt misschien wat langer, maar is wel gezelliger en je ziet meer. Ons eerst doel in Orlando was het OSC, oftwel het Orlando Science Center, het lijkt allemaal heel wetenschappelijk en leerzaam, maar we beginnen te twijfelen bij het zien van zoveel jeugd. Dus vragen we maar even of het ook geschikt is voor volwassenen, en het antwoord was volmondig ja! Maar het was voor ons een ware misser, echt een ontdekkingreis voor jeugd, veelal samen met hun ouders. Daar waren we zo weer verdwenen en dat kostte ook nog een aardige cent samen met de parkeergarage.

We vinden in ons boek een beschrijving van het Winterpark, maar het blijkt een zoekplaatje om dat te vinden. Uiteindelijk met de hulp van twee navigatoren komen we er. Op zoek naar het museum Morse waar een collectie van Tiffany te zien moet zijn. Dat is een verademing en wat een fantastische collectie.

Dan wordt het tijd om een plaats voor de nacht te zoeken. Min of meer willekeurig kiezen we voor een hotel even buiten Orlando en wat blijkt dat we daar vier jaar geleden ook hebben gelogeerd. Wat een toeval, het ligt pal naast Disneyland. We zitten op de 16e etage en hebben een geweldig uitzicht over Disneyland bij avond en we worden verrast met het dagelijkse vuurwerk. Dat vuurwerk gaat nog even door tot ongeveer 22:00 uur. Vanaf het balkon van de hotelkamer zitten we super eerste klas voor dat schouwspel.