botervliegje.reismee.nl

Tampa

Vrijdag 23 dec

Het begint misschien wat eentonig te worden, maar het begint met zon en diepblauwe hemel en aan het eind van de dag wordt het 29gr. Voor de goede orde, het verveelt echt niet hoor.

Vanavond worden we verwacht in Tampa, waar we drie nachten zullen blijven. Eerst staat een eigenaardig huis op het programma, een huis dat ooit scheef weggezakt lijkt te zijn in een sinkhole. Ze hebben van deze rariteit maar een museum gemaakt en echt iets voor ons dus. De naam is min of meer toepasselijk: "believe it or not", geloof het of niet. Veel wordt gesuggereerd en dan is de slagzin wel op zijn plaats. Vele plekken in het huis lopen schuin en er staat ergens een biljart tafel in tegengestelde richting scheef, dus de ballen blijven fijn op zijn plek. Ook hebben we de nieuwe president er ontmoet en samen met hem de duim opgestoken.

Je valt van de ene verbazing in de andere. Een volledig houten Mercedes is een echt pronkstuk, net zoals de grootse autoband. Volgende stop is Kissemee een volledig vervallen plek waar de economische crisis duidelijk heeft toegeslagen. Wat nog rest zijn een handvol goedkope motels, oorspronkelijk bedoeld als alternatief voor de dure hotels rond Disney world.

Verder op weg wordt onze aandacht getrokken door een aanduiding van: "fantasy of flight". Om te weten wat het is moet je erop af. Wat jammer toch ze gaan binnen een uur sluiten en dan loont het niet meer. De aardige dame vond dat zo vervelend voor ons dat we er gratis toch in mochten, omdat we van zo ver weg komen. Dat maakte weer een beetje de misser van vanmorgen goed. Bij het ontbijt had ik vergeten de speciale voucher af te geven, dus werd gewoon de hoofdprijs berekend. Maar als compensatie werd ons van alles voor de lunch meegegeven, dus dat werd een brunch!

In de hangar van de fantasy of flight staan een hele serie prachtige vliegwaardige vliegtuigen op elkaar gepropt. Eigenlijk wel jammer, maar wel interessant. Je kunt er nog een rondvlucht maken in een dubbeldekker uit de 40er jaren voor $229 per persoon plus tax en plus de benzinekosten. Dat hebben we maar niet gedaan, gezien het gat wat daardoor in ons budget zou zijn geslagen. Indrukwekkend is een B24 die heel wat kleine jongens letterlijk onder de vleugels heeft.

Verder naar River View, onder de rook van Tampa.