botervliegje.reismee.nl

Miami

Dinsdag 27 dec

Voor de middag is het weer uitmuntend en warm, maar na de middag worden we getrakteerd op een paar forse tropische buien zelfs een wolkbreuk die het rijden op de highway wel lastig maakte, maar intuïtief werd de snelheid goed verminderd. Langs de oostkust naar het noorden de lokale weg A1A volgend zie je een rijkdom die zo uit een Amerikaanse film kon zijn weggelopen, we vinden een zeldzaam plekje om een niet privé strandje op te gaan en genieten van de zee en laten de zwoele wind zijn werk doen.

Een beetje rustig aan kan immers geen kwaad na de laatste intensieve weken.

We kennen het Norton museum bij Palm beach en zijn verbaasd dat het half in puin ligt! Niets is minder waar, want een oud gedeelte wordt gesloopt om plaats te maken voor nieuwbouw. Er is nog wel een flink deel toegankelijk en dat moeten we zien. Een gratis kamerconcert krijgen we op de koop toe. Mooie zaken vervelen nooit, en aan het einde van de middag gaan weer naar het hotel met de eerder genoemde wolkbreuk als metgezel. Omdat je toch ergens op moet bezuinigen nuttigen we een eenvoudige maaltijd bij een welbekende Amerikaanse keten. Smaakt best goed hoor.

Leinie kreeg even de schrik van haar leven; naast onze auto kwam een taxi te staan en die berijder sprak Leinie aan en zei dat zij zijn auto had beschadigd! Toen die zag dat Leinie schrok zei hij geruststellend: typische Miami grap, ????????.

De internet verbinding hier is erg traag en laat nauwelijks toe om foto's te uploaden. We doen ons best om toch wat in beeld te krijgen voor jullie.

mieke

wat zullen we de verhalen gaan missen,maak snel nieuwe plannen!!!!!