botervliegje.reismee.nl

Denver

Woensdag 21 juni

Vandaag begint de zomer en dat merken we hier helemaal, met een temperatuur van boven de 35gr zoeken we zoveel mogelijk schaduw of airco op. Maar die schaduw is niet overal voorhanden. De wijk waarin we nu zijn (oostelijk van Denver) is betrekkelijk jong en dus weinig uit de kluiten gewassen bomen. Overigens is het ook in de schaduw heet genoeg.

De afgelopen nacht iets meer aan het tijdverschil kunnen wennen, dus wat beter geslapen.

We gaan richting stad, nog altijd 30 km verder, naar het Capitool waar de regering van de staat gevestigd is met alles erop en eraan. Een geschikte parkeerplaats vlakbij is snel gevonden.

Eenmaal in het Capitool is het een genoegen om binnen te zijn, we gaan met een begeleide toer mee die uitleg geeft over de historie van het gebouw en de staat Colorado. Jammer dat de studente veel te vlug haar verhaaltje afraffelt waardoor veel aan ons voorbij vliegt. Maar we hebben wel genoten van het gebouw en de vele kunstwerken. Na een dikke twee uur zat de parkeertijd erop en besloten we naar onze volgende stek te gaan, de KOA kamping in Strasburg.

De beheerder van deze kamping heeft ons twee jaar geleden fantastisch geholpen toen we vervroegd moesten terugkomen. Een paar weken terug mailde ik hem of hij ons nog kende, nou en of, en toen ik zei dat we in de buurt zouden zijn waren we meteen uitgenodigd voor de beste plek. Maar toen hij vernam dat we nu niet met een camper zouden komen reserveerde hij meteen een van de luxe chalets voor ons. Zo zijn we vandaag bijna als een koning ontvangen, blij dat ze ons in een betere situatie weer terugzagen.

In deze chalet is plaats voor vier (of zelfs zes) met alles erop en eraan dus dat redden we wel met zijn tweetjes. Rondom het chalet een uitgebreide BBQ op gas en heerlijk zitje onder een onbekende boom.

Omdat we redelijk vroeg aankwamen hebben we de regio wat verkend, maar met alleen onmetelijke landerijen en kale vlaktes viel er weinig te beleven. De internetverbinding is zeer mager en met pijn en moeite kan ik e-mails ophalen en daar blijft het bij. Een poging om via uitzending gemist iets op tv te zien is ook al geen succes. De berichtjes van woensdag en donderdag komen best wel weer online.

Wiel Heijmans

Ziet er allemaal goed uit

Joop

Wat een leuk idee om contact op te nemen met die campingbeheerder!

Anny.

Fijn om zo onthaalt te worden en een fijne stek te krijgen.
Gelukkig dat er overal aardige mensen zijn.
Mager internet heb ik ook ervaren in Amerika. Frustratie soms.
Geniet van wat er wel is!
Groetjes...

Anneke

Wat leuk dat jullie zo grandioos ontvangen zijn , top dat zovele kilometers van huis en na zo'n lange tijd je toch herinnert bent , dat moet als een warm welkom gevoeld hebben .. leuk hoor