botervliegje.reismee.nl

Manitou Springs

Vrijdag 23 juni

Het is wel effe wennen, want we worden wakker met regen en een temperatuur van nauwelijks 10gr.

Vandaag staat Manitou Springs op ons lijstje en meer special de Cog trein, een tandrad baan die tot boven de 4000 meter gaat. Ondanks de drukte hoeven we niet al te lang te wachten en om 13:30 gaan we mee in een overvolle trein, wel met gereserveerde plaatsen en geen staanplaatsen. Het uitzicht onderweg is geweldig en we genieten volop. Op de top is de temperatuur 2gr met een gevoelstemperatuur van -3gr.

Wel een verschil met eerder deze week.

Je moet voor de zekerheid ook een shot zuurstof meenemen evenals warme kleding en genoeg water. De camera doet goed zijn best ondertussen. De hele trip duurt bijna vier uur en daarna zoeken we een hotel op in Manitou Springs.

Hier is in ieder geval wel goed werkend wifi dus kan de blog worden bijgewerkt. Morgen gaan we dit zeer toeristische plaatsje verder verkennen.

Onze auto heeft een aardig foefje; op afstand kan de motor gestart worden om voor te verwarmen of te koelen.

Wiel Heijmans

Dat weer valt dan tegen ja,hier komt ook koeler weer,nou ja 26gr

Joop

Welke auto hebben jullie gekregen?

Anny

☔️ Jammer.

wilu

Wel oppassen. Met de auto dat niemand er snel mee van door gaat als je hem gestart hebt. Maar goed ik neem aan dat de deuren gesloten blijven

Gerard

Kan geen kwaad, Wilu, de deuren van de auto blijven gesloten. En ook als je de deur openkrijgt met de originele sleutel dan kun je pas wegrijden als je eerst de motor hebt stopgezet met druk op de knop van de sleutel. Ook als de motor draait en je steekt de sleutel in het contact dan kun je nog niet wegrijden zonder eerst de motor te stoppen en opnieuw met de sleutel starten.
Klinkt omslachtig, maar ik denk wel veilig genoeg.