botervliegje.reismee.nl

Manitou Springs op herhaling

Zondag 25 juni

Eerst maar even het lokale weerbericht. Het is gedeeltelijk bewolkt en de temperatuur schommelt rond de 23gr, best wel aangenaam. We verblijven in Colorado Springs, vlakbij Manitou Springs waar we eerder verbleven. Tijdens het ontbijt horen we naast ons iemand Nederlands praten en het bleek een echtpaar uit Heerlen die waren op bezoek bij hun zoon die in Wyoming woont met kinderen. Die kinderen waren zo ingeburgerd dat ze geen Nederlands konden spreken.

Vandaag gaan we nog even terug naar Manitou Springs waar we enkele plekken willen zien. Eerst met de auto naar een public parking en vandaar pikken we de gratis shuttle bus naar het centrum. Eigenlijk een overvloedige toeristische plaats waar wij weer gauw op uitgekeken zijn, op de diverse bronnen na. Maar dan zien we een kerk en dat trekt altijd onze belangstelling, zeker als de deur openstaat en er muziek klinkt. Er staat een dienst te beginnen en wij zijn van harte uitgenodigd. Maar het noodlot sloeg even toe; Leinie moest nodig een sanitaire stop inlassen. Een van de aanwezigen was zo vriendelijk om dat voor Leinie te regelen. We zijn toen nog even gebleven ook uit respect voor de voorgangster. Vervolgens koffie en thee genoten in een bakkerij waar ze ook glutenvrije brownies hadden. Weer met de shuttle terug naar de auto.

Vervolgens naar de Gardens of the Gods, een spectaculair natuurverschijnsel van rotsformaties veelal vuurrood. Je maakt er een toer met de auto en op diverse plekken stop om de formaties nader te bekijken. Halverwege genieten we nog van een ijsje. Heel spectaculair is de zwevende rots. Het is er behoorlijk druk.

We hebben nog tijd om de Manitou Cave Dwellers te zien, een openlucht achtig museum waarin wordt voorgesteld hoe vroegere bewoners in uitgehouwen grotten zouden kunnen hebben gewoond. We moeten wel geduld hebben want het inchecken gaat niet erg soepel. Maar we kregen weer seniorenkorting, en waar voor ons geld.

Als we tot slot ook de onvermijdelijke soeveniershop zijn gepasseerd gaan we naar ons hotel.

Joop

Was weer leuk om te lezen! Grappig hoe die amerikanen toch van alles een toeristische attractie (met giftshop) weten te maken!