botervliegje.reismee.nl

Railroad en Pueblo

Dinsdag 27 juni

We vallen maar meteen met de deur in het hete huis, vandaag werd het wederom bloedheet met 101 F. Dat is ruim 38gr. Gelukkig is bijna overal airco en die staan dan ook luidkeels overal te blazen. Je moet niet het geluk hebben dat je net langs een uitblaas loopt want dan kun je nog verbranden ook.

Voor vandaag even rustig aan dus, we gaan met de Royal Gorge Railroad een twee uur durende rit maken van Cañon City naar Parkland en weer terug. Waar we gisteren op de hangbrug liepen 300 meter boven de ravijn, rijden we nu door de kloof en zien die brug 300 meter boven ons. De trein volgt de Arkansas rivier. De aanleg van deze spoorlijn moet een hels karwei zijn geweest in de 19de eeuw. De lijn wordt nu hoofdzakelijk voor toerisme gebruikt en sporadisch goederenvervoer. Onze trip is om 09:30 uur en we kunnen meteen aan het ontbijt. Het waait flink in deze kloof en dat is wel prettig omdat we bijna de hele reis op een open wagen hebben doorgebracht met geweldig uitzicht. Onderweg zien we nog de gevolgen van de enorme bosbrand in 2013.

Nadat we ons boterhammetje hebben verorbert gaan we naar Pueblo. Daar is het Rosemount museum. Het kompleet en authentiek ingerichte huis van een rijke familie Thatcher. Eind 19de eeuw gebouwd met 37 kamers over drie verdiepingen. Thatcher was een succesvol zakenman en bankier en toen zijn laatste zoon stierf is het huis in originele staat overgegaan in een museum. De rijkdom straalt ervan af en geweldig dat alles zo mooi is bewaard gebleven. Voor die tijd zeer modern was er al electriciteit en warm water verwarming. Ook intercom met een systeem van ingebouwde buizen. Het hele huis en de inrichting is in victoriaanse stijl.

Terug naar onze standplaats, nadat we nog even het Korea monument met respect hebben bekeken.

Jacques Geurts

Zo te lezen komen jullie ogen tekort. Hier is het gelukkig afgekoeld en regent het eindelijk weer eens. Goed voor de tuin. Geniet ervan.

Wiel Heijmans

Mooie verhaal en leuke foto,s,geniet verder.

Jeu en Truus

Hij die verre reizen maakt hij kan goed verhalen;;Dat is een hele oude spreuk;;
Dus als jullie straks weer in Venlo-zuid zijn ,weet ik zeker dat er veel verhalen naar voren zullen komen, Dus blijf genieten,onthoud alles,dat is een van de voordelen,want dan hoef je niet op zoek te gaan naar een wifi in de buurt(GRAPJE)

Piet Litjens

Dit is nog eens een echte reis ben je de eerste weken hierna niet te moe om te kaarten ben zelf gisteren teruggekomen uit .gran canaria pracht reis gehad groetjes piet

Neske en Co, Beesel.

Hoi, hoi, elke dag weer genieten van jullie avontuur, en de foto's. Het zijn wel veel uitersten
op veel gebieden die jullie zien en meemaken, de temperatuur , het vervoer , de hotels enz enz.
Maar dat maakt 't ook zo uniek.
We verheugen op het volgende verhaal. Stay good, G en Fr.

mieke

Wat zijn jullie aan het genieten, dat doen wij ook van jullie berichtgeving