botervliegje.reismee.nl

Op weg naar Georgetown Colorado

Woensdag 28 juni

Vandaag wordt een warme reisdag. Er moeten aardig wat meters gemaakt worden om bij ons volgende doel aan te komen. De planning is Georgetown, ten westen van Denver, daar hebben we mooie herinneringen aan van zeker 22 jaar terug. Een hotelkamer is van tevoren maar alvast geboekt in Dillon, niet ver daar vandaan, gelegen aan het Dillon meer.

Maar voordat we daar aan beginnen bezoeken we eerst een Benedictijnen klooster in Cañon City dat uitnodigend langs de weg staat. Geen kloosterlingen gezien, maar door een aardige meneer rondgeleid met goed verstaanbare uitleg. Het enorme complex is nu ook beschikbaar voor trouwerijen, gemiddeld drie per week zelfs. Lunchen doen we bij "my Sister" waarna we op weg gaan. Volgens bewoners is het hier nu ook uitzonderlijk heet.

Omdat we eigenlijk een hekel hebben aan die eindeloze motorways gaan we binnendoor over tweebaans weg, dat duurt wel wat langer maar je ziet nog eens wat. Nou eigenlijk viel dat in het begin wat tegen totdat we bijna in Fairplay waren en gelukkig een tankstation zagen, want benzine stations zijn hier best schaars. Getankt in het plaatsje Badger Basin. Verder door komen we in Breckenridge een op en top wintersportplaats, erg druk en veel van hetzelfde dus soeveniershops en kleding etc. Tot onze verbazing kunnen we gratis mee met de gondel naar boven naar ongeveer 3000mtr. en gelukkig ook weer voor niks terug. Overigens valt door de hoogte de temperatuur wel weer mee, zo rond de 23gr. Na een half uurtje komt Dillon in zicht en het hotel is typisch voor wintersport met zelfs aparte ski lockers. Voor het eerst een hotelkamer met balkon.

Wiel Heijmans

Alweer goede vooruitzicten op een mooie dag,geniet er van de tijd vliegt.
Gr Wiel en Els