botervliegje.reismee.nl

Rustig aan dag

Vrijdag 30 juni

Terwijl voor sommige landgenoten de vrijdag een papa-dag is, doen wij het hier vandaag met een rustige mijlen loze vrijdag. Dus geen kilometers vreterij, maar lekker rustig aan doen. Op de lokale Farmers Market brengen we een groot deel van de dag door, lekker slenterend langs de vele kraampjes met lokale waar en promotie voor regionale activiteiten. Natuurlijk speelt het heerlijke weer mee, net als de muziek die door enkele muzikanten wordt vertolkt in en rustige sfeer, dus geen disco of boem- boem. Heerlijk lekker wegdromen onder de serene gitaarklanken van Beatle muziek.

Rustend en lezend brengen we verder de middag door en na een bezoekje aan het enige museum van deze plaats wandelen we nog een tijdje langs het meer, dat blijkt een stuwmeer te zijn, aangelegd voor de watervoorziening van Denver. Dat museumbezoek ging niet zonder slag of stoot, want dat gaat volgens de aankondiging pas op 5 juli open. Toevallig komen er enkele mensen aanrijden van het museum die het museum op de Farmers Market hebben gepromoot en die vonden het best best sneu voor ons, dus kregen wij even een privé rondleiding van een vrijwilliger die ons in keurig verstaanbaar engels de nodige informatie verstrekte. De naastgelegen kerk was helaas gesloten, ondanks de aangeplakte openingsuren. Zo kwam er een einde aan deze rustdag. We volgen ook wel nieuws uit Nederland, de lokale krant krijgen we 's avonds onze tijd al op de iPad, en regelmatig worden we op de hoogte gehouden via nieuws sites. TV kijken doen we hier nauwelijks, hooguit het weerkanaal, en soms kijken we naar uitzending gemist als de wifi verbinding snel genoeg is.

Als we nog even een blokje rond maken zien we dat er in het amphitheater een concert gaat beginnen van een lokale band en het publiek stroomt in grote getale toe. Dit willen we meemaken. Geweldig wat een heerlijke en ontspannen sfeer waar jong en oud zich vermaken, dansen en genieten zonder poespas. Navraag leert dat dit iedere vrijdagavond gebeurt. Geen alcohol op de tribunes en als er toch iemand een bierblikje heeft wordt die door de agent fijntjes op de regels gewezen en hij dropt het blikje in een vuilnisbak. Ongekend zoiets. Ook de muziek is beschaafd. Zo kan het dus ook, gewoon met zijn allen lekker genieten.

Wiel Heijmans

Een dagje rust kan geen kwaad,lekker bijkomen.

Jan Ligthart

Dat blijft genieten in zoń mooi landschap en heldere luchten.

Anny

Mooi te lezen.
Dat zou er thuis bij inschieten te vertellen.
Jullie zijn ontspannen en hebben nieuwe energie.
Groetjes....