botervliegje.reismee.nl

Goudmijn

Zaterdag 1 juli

Op het weerkanaal zien we dat het oosten van USA lijdt onder storm en Tornados, bij ons blijft het lekker warm en soms een beetje té. In de morgen weer flink koud maar al snel loopt de temperatuur op naar 78F, nog altijd dik 25gr. Het wordt spannend vandaag want we overnachten in een 8 persoons appartement voor één nacht en tegen de hoofdprijs, maar we hadden geen keus. Dus als je ons wilt sponseren, van harte welkom. We kunnen er via een code terecht vanaf 16:00 uur en de afstand is niet zo heel groot dus vullen we de tijd met een bezoek aan de goudmijn, dan zijn we gelijk uit de kosten wellicht. Die goudmijn ligt in Idaho Springs eigenlijk ook op de route naar Fraser. Nou dat gouddelven viel wel tegen, op een paar splintertjes na dan. Het is een oude mijn die nu als museum is ingericht en je snapt het al, we kwamen er weer een paar dollars lichter vandaan in plaats van goud. Toch wel interessant hoe dat vroeger ging, van Arbo wetten hadden ze toen ook nog niks gehoord.

Het verkeer is inmiddels behoorlijk druk aan het worden en om de nodige inkoop te doen moeten we even door rijden. Maar op de terugweg staan we ruim een uur in de file. Uiteindelijk komen we na vier uur in Fraser aan en het appartement is gauw gevonden. Maar de toegangscode werkt niet; de verhuurder gebeld en die wijzigde de code zodat we binnen konden. Schitterend appartement met alles erop en eraan, typisch voor de wintersport gebouwd, maar daar hebben we nou niet veel aan. Morgen wordt het weer kilometers maken en omdat het lang weekend is zal het wel druk worden dus gaan we vroeg op stap is plan. Morgenavond in Fort Collins, dat is qua afstand niet zo heel ver, ongeveer 250 km, maar alles tweebaans, enkele bergpassen en dwars door het Rocky Mountain National Park. Deze weg moet heel mooi zijn en daarom verwacht ik ook veel drukte. Het weer speelt ons in de kaart. We blijven dan tot woensdag in Fort Collins.

Wiel Heijmans

Ha luitjes,blijf weg bij die storm en geniet van het mooie weer.
Hier word het de komende dagen ook weer warmer.
Gr Wiel en Els.

Anneke

Haha dus niks golddiggen maar spaarvarken leeg schudden , nog veel plezier en genieten van al het moois onderweg ...

Harry en Wil

Hallo luitjes.
Ik had zeker verwacht dat jullie wel een blok goud zouden vinden, mar niets is minder waar. Goud maakt een mens ook niet altijd gelukkig. We. Hopen dat jullie geen tornado mee maken, want dat lijkt ons vreselijk. Ga lekker door met jullie reis, en we wachten het volgende verhaal en foto's af. Groetjes uit Beesel

Jan

Hallo Gerard en Leinie,

Leuke verslagen en foto's; geniet er nog van. Hier nu ca. 20 graden en komende dagen iets warmer.
Wachten jullie nieuwe verhalen en foto's af.
Nog veel plezier en de groetjes uit Horst.

jeu en truus

Een ding moet mij van het hart;;Klaag nooit meer over geld,want dat druist zo tegen het verhaal in Hoe combineer je dat;;;De duurste hotelkamer,en geen geld;;
Beste Gerard en Leinie,ook al gaat het de mens goed;;Hij zal altijd blijven klagen
maar dat zit in de mens,en zo komt het dat er ook wel eens dingen zijn die niet met de werkelijkheid stroken;;;Blijf genieten (zonder geld)