botervliegje.reismee.nl

Verder naar het Noorden

Zondag 2 juli

Als we een beetje verkleumd in de auto stappen om 07:00 uur dan wijst de thermometer 34F aan, dat is net 1gr boven nul. Wel helder weer. En we ontdekken in de auto nog iets leuks dat nu goed van pas komt: twee knopjes om de stoelen te verwarmen, wie had dat gedacht enkele dagen terug bij temperaturen van meer dan 35gr. Maar wel effe aangenaam. We zijn zo vroeg op stap omdat we veel drukte verwachten op de toeristische route die we vandaag rijden. En dat klopt ook, tegen de middag is het erg druk geworden. Rijden dwars door het Rocky Mountain National park heen naar Fort Collins. Aangekomen bij de check in voor het park wacht ons een aangename verrassing, de computer is defect dus mogen we zonder betalen doorrijden. Als we een tijdje later bijna op de top zijn is er een gelegenheid om koffie te nuttigen, maar die gaat pas om 09:00 uur open en dus geduldig nog een kwartier wachten dan maar.

We zijn trouwens echt niet de enigen die daarop wachten en klokslag 09:00 uur gaat de tent open en wij aan de koffie. Het weer blijft opperbest maar fris, zeker op de hoogte waar we verblijven, tegen de 3800 mtr. Volop van alles genietend rijden we rustig door het park, want snelheid maken kun je wel vergeten, gemiddeld hooguit 10 kmh. Op diverse plaatsen maken we een tussenstop en fotostop. Opeens zit er een forse marmot op onze weg, maar gelukkig kiest die tijdig zijn eigen weg, zodat wij ongestoord kunnen vervolgen.

Ruim op tijd in Fort Collins zetten we ons aan het zwembad om wat op adem te komen. Soms dreigt het even te gaan regenen, maar het zet nog niet door. In het oude centrum nemen we genietend op een terrasje de dag nog eens even door, plannen makend voor de komende dagen.

Anny

Wat een ervaringen hebben jullie! Echt uitersten in temperatuur. Leuk als er dan stoelverwarming ondekt wordt.
Maar ook de grote verschillen in de reisomgeving. Veel indrukken. Mooi.

Harry en wil

Wat een mooie natuur. Fijne foto's Gerard.