botervliegje.reismee.nl

Naar Thermopolis

Vrijdag 7 juli

Vanmorgen vroeg op stap, als het goed gaat gaan we mijlen maken. Dus wat er onderweg te zien valt is niet zo gek veel anders dan uitgestrekte landerijen, met hier en daar een verloren kudde zwarte koeien, en kale vlaktes afgewisseld met ruige berg ketens.

De reis gaat eerst naar Casper, daar houdt ook de vierbaans highway op en gaat over in tweebaans. Soms zie je mijlen ver niemand op de weg en vraag je je af voor wie ze in hemelsnaam die weg hebben aangelegd? Voor ons dus. In Casper nemen we een uitgebreide lunch en vervolgen via de tweebaans naar Shochoni. Weer een weg met weinig verkeer. Onderweg had Leinie nood aan een sanitaire tussenstop, maar nergens iets te bekennen daartoe, tot we een vervallen en ongebruikt tankstation zagen, daar kwam een aardige mevrouw aan en die hielp spontaan en gaf ook nog twee flesjes water voor onderweg mee. Ze zei dat ze dat als inwoner van Wyoming altijd doen voor vreemde mensen. Nou geweldig hoor. Ze waarschuwde ook nog om niet bij de eerstvolgende pomp te gaan tanken want daar was de benzine veel te duur.

In Shoshoni kunnen we de tank vol laten lopen tegen redelijke prijs. We moeten nu kiezen waar we Yellowstone in willen gaan, oost of zuid. Wij besluiten voor oost en vervolgen naar Thermopolis waar we een hotel vinden. Buiten aan het zwembad worden we verwelkomt door een horde gulzige muggen. Gelukkig hebben we voldoende anti muggen spul en dat helpt gelukkig. We maken plannen voor de volgende dagen, twee nachten in Gardiner even ten noorden van Yellowstone park. Dit kennen we nog.