botervliegje.reismee.nl

De zee op

Donderdag 2 augustus 2018

Eerst gaan we na het ontbijt naar een Duitstalige presentatie van de komende excursies. Met lichtbeelden wordt het verhaal nog eens lekker gemaakt om zoveel als mogelijk van deze uitstapjes te kunnen verkopen.

Gisteren hebben we ons laten verleiden om in te schrijven op een uitgebreide excursie, in Geiranger om 13:30 van de boot, die dan direct weer verder vaart, en met de bus diverse bezienswaardigheden volgen en dan om 21:45 weer op de boot als de aanmeert in Molde. In deze haven lagen nog twee echte cruiseboten, ook de Koningsdam van de Holland Amerika Lijn. Die boot kennen we maar al te goed. Ook eentje van de rederij Costa de AID. Met een landingsboot worden we aan land afgezet.

Het is best een pittig geprijsde trip dus de verwachtingen van ons waren evenredig hoog. Langs diverse mooie watervallen en over een pas met smalle haarspeldbochten kwamen we bij een café waar we voorzien werden van koffie met wafel en een snee brood. Glutenvrij was er helaas niet bij, ondanks de toezegging. Ook namen we af en toe een sanitaire stop, eenmaal ook in een eetgelegenheid, maar er werd duidelijk bij gezegd dat de koffie voor eigen rekening zou zijn. We gaan tweemaal met een veerboot mee, de laatste keer om 19:30 waarna we in Molde bij hotel Alexandra met een grote groep het zogenaamde diner krijgen voorgeschoteld, ook hier niks gehoord van glutenvrij.

We hebben uitzicht op de haven, waar eerst de veerboot Nordkapp van de Hurtigruten aanmeerde en toen die weg was kwam onze eigen boot.

Anny

Dus je hebt gehongerd Gerard!

Fred

Mooie reis. Staat ook nog op ons verlanglijstje.
Geniet ervan.

Gr. Mary en Fred.