botervliegje.reismee.nl

De laatste rit; naar Bergen

Zondag 12-augustus 2018

Vandaag wordt het allemaal wat rommelig en chaotisch. Eerst de koffers bij de lift zetten. Dat moet al tamelijk vroeg. Ook moeten we voor 10:00 de kamer uit zijn. Ook nog even ontbijten. Dan zit je om 09:45 maar bij de boeg van de boot en probeert de tijd te doden met lezen totdat het tijd wordt voor de lunch. Tot ongeveer 14:30 blijft dat zo, want dan bereiken we Bergen het eindpunt van deze tocht.

De ontscheping gaat rimpelloos en ook zien we onze koffers weer terug in de terminal van Hurtigruten. Daar staan bussen klaar om ons naar het vliegveld van Bergen te brengen. Een vrij nieuwe luchthaven.

Ondertussen is het prima weer, volop zon en aangenaam 17*C. Kennelijk heeft de luchthaven last van kinderziektes, want de bagagebanden weigeren plotseling dienst, dus moest ieder zijn eigen koffer wegbrengen naar de afdeling oversized. We zijn benieuwd of we die straks nog terugzien. Ons toestel is zover nu bekend bijna een uur vertraagd, dus of we de aansluitende vlucht in Kopenhagen halen is nog de vraag.

De vertraging valt mee, hooguit 25 minuten. Nu zit het er dus bijna op.

Terugkijkend was het een heel aparte ervaring waar we met volle teugen van mochten genieten, tegelijkertijd zit onze rugzak weer boordevol mooie herinneringen.

Anny

Inmiddels is er alweer heel wat tijd vestreken.
We hoorden jullie er al over vertellen toen we een dag samen op pad waren.
Het zal jullie zeker allemaal lang heugen. Én ook zullen er nieuwe plannen komen.
Groetjes.......