botervliegje.reismee.nl

Een nieuw avontuur: NOORD KOREA

Ongetwijfeld zul je erover gehoord hebben. Over enkele dagen ga ik (deze keer alleen dus) een ontdekkingsreis maken en wel naar Noord Korea.

Eerst heb ik geprobeerd een andere website te gebruiken, maar dat gaf toch wel wat complicaties, waardoor het toch beter is om op de oude stek terug te keren. Waarom deze andere website zul je misschien afvragen: REISMEE.NL, kon ik niet meer vanaf mijn mobiele apparaten aansturen, maar alleen vanaf mijn PC. Dat is wat ongemakkelijk, maar daar is overheen te komen. Dus nu weer op de oude en vertrouwde plek onze (en mijn) verhaaltjes en verslagen, wellicht met enige vertraging.


Waarom Noord Korea? Pure belangstelling, hoe het mogelijk is om een land op zo’n manier te managen. In een dag of 8 probeer ik een heel klein tipje van deze sluier op te lichten en zelf te ervaren hoe het is om hier te zijn. Zonder ook maar enigszins de illusie te koesteren om daarna precies te weten hoe en wat over dit land.


Eerder schreef ik het volgende:

Als alles goed gaat ziet het ernaar uit dat op 25 April wordt begonnen aan een ontdekkingsreis naar Noord Korea. Deze keer ga ik alleen in gezelschap van een nog onbekende groep internationale medereizigers. De voorbereidingen zijn in volle gang en als er niks tussenbeide komt gaat de reis gewoon door. De bedoeling is om eerst naar Beijing te vliegen, daar zal dan de hele internationale groep bijeen komen en worden bijgepraat. Van daar vliegen naar Pyongyang met Koryo Air. Dan gaat het grote werk beginnen en in acht dagen hoop ik veel te zien en te beleven. De terugreis is gepland per trein naar Beijing, waar ik dan nog enkele blijf.

Er moet het nodige gedaan worden voordat je zo'n reis kunt beginnen. Natuurlijk zijn er allerlei voorschriften waaraan je je aan moet houden in dit land, maar zover ik nu weet, en kan overzien, hoeft dat geen probleem te zijn om veel van het land en de bevolking te kunnen zien en ontdekken. Eerst naar de huisarts om de nodige inentingen te regelen.

Ondertussen houd ik jullie via deze site op de hoogte van de voorbereidingen en verdere ontwikkelingen.

Waarschijnlijk wordt het in Noord Korea zelf moeilijk om dagelijks mijn verhaal op de website te plaatsen, maar dat zal zeker wel lukken als ik na terugkomst in Beijing weer over internet kan beschikken.


Inmiddels ben ik alweer een paar stappen verder op weg naar Noord Korea. De noodzakelijke inentingen zijn keurig verzorgd door mijn liefhebbende echtgenote. De Visa voor China en Noord Korea zijn ook geregeld. Het voorgestelde reisprogramma (wijzigingen altijd voorbehouden) ziet er globaal als volgt uit:

Aankomst Beijing dag twee (na een nachtvlucht) en overnachting in Beijing.

Vertrek naar PyongYang dag drie

Dag vier: Kaesong

Dag vijf en zes: PyongYang

Dag zeven: Pyongsong.

Dag acht: Nampo.

Dag negen: PyongYang

Dag tien: per trein naar Beijing

Dag elf en twaalf: Beijing.

Dag dertien: terug naar Europa.


Ondertussen heeft zich de eerste wijziging al aangediend:

Na aankomst in Beijing volgt meteen de vlucht naar PyongYang, omdat op de vlucht die oorspronkelijk gepland geen plaats meer was. Dat betekent één dag extra in PyongYang, en die moet nog ingevuld worden.



Reacties

Reacties

Jacques Geurts

Bôn beniëjd nao dien belaevenisse. Gute fahrt?

Monika Knippenberg The Travel Club Swalmen

Ben heel benieuwd naar uw mooie reisverhalen.
Een hele goede reis,
Monika

Jeu en Truus

Gerard;;Veur winse dich ein geweldige reis
En kom gezondj weer truuk

Harry van Megen

Wat een avontuur ga je tegemoet. Ben heel benieuwd naar je wederwaardigheden in dit tot de verbeelding sprekende, voor ons nog vrijwel onbekende land. Spannend, en een beetje gewaagd. Wil graag van je horen hoe de gemiddelde Noord-Koreaan leeft onder het regime. Mooie reis gewenst zonder hobbels! Geniet vooral!

Piet en Toos

Ja, Gerard, het wordt nu spannend, de vertrekdatum komt steeds dichter bij. Gaat het met eten nog steeds goed? Fijne Pasen.

Wiel

Het zullen spannende trips worden.

Geerard

Hi Gerard, wij (Jellina en Geerard) zijn inmiddels in Beijing aangekomen! Hoop dat de treinreis soepel verloopt! Beste groet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!